برگزاری نشست برنامه ریزی و توسعه استان یزد

نشست برنامه ریزی و توسعه استان یزد با رویکرد پایدارسازی منابع آب و انرژی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در نشست برنامه ریزی و توسعه استان یزد موضوعات اصلاح الگوی مصرف آب و اطلاع رسانی به جامعه در این زمینه، ارتقای بهره وری آب و مدیریت آب‌های زیرزمینی از طریق اجرای طرح تعادل بخشی مطرح شد.

فاضلی رئیس مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو دراین نشست رویکرد جدید وزارت نیرو را مدیریت مصرف و تقاضای آب و انرژی برشمرد و منظور از پایدارسازی منابع آب و انرژی را نگهدای جمیعت در منطقه مورد نظر، پدید نیامدن ریزگرد‌ها و تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت دانست.

فاضلی با اشاره به اینکه دوران جدیدی در مدیریت منابع آب و انرژی کشور آغاز شده است گفت: این دوران جدید نتیجه وضعیتی است که بر شرایط مصارف آب کشور حاکم شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید در وزارت نیرو مدیریت مصرف و تقاضا انرژی بخصوص در حوزه آب است افزود: در استان یزد نیز این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

زمانی قمی استاندار یزد دراین نشست ضمن تاکید بر مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف گفت: رونق در حوزه گردشگری با توجه به اقلیم استان در دستور کار جدی قرار گرفته است.

حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۲۵ هکتار با کاربری مسکونی به محدوده طرح جامع شهر تفت اضافه می‌شود افزود: با الحاق این مجموعه به محدوده طرح جامع شهر تفت ساکنان از خدمات شهری بهره‌مند خواهند شد.


طرح توسعه جامع شهر تفت از دیگر موضاعات مطرح شده دراین نشست بود که مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

انتهای پیام/ ا

پایدارسازی منابع آب و انرژی مهمترین موضوع نشست برنامه ریزی و توسعه استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.