مرمت 9بنای تاریخی در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از مرمت 9 بنای تاریخی ، 1 محوطه و 3 پایگاه با اعتبارات ابلاغ شده ملی خبر داد.

مرمت 9بنای تاریخی در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;عبدالمالک شنبه‌زاده گفت: در راستای حفاظت از آثارتاریخی استان 9 بنای شاخص و با ارزش تاریخی شامل قلعه والی، کاخ فلاحتی، پل گاومیشان، قلعه پور اشرف، قلعه کنجانچم، عمارت والی کهره، امامزاده پیرمحمد آبدانان، قلعه هزار درب آبدانان ، قلعه شاخ واقع در شهرستان دهلران و محوطه گنبد جهانگیر در آبدانان مرمت شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین 3پایگاه سیمره ، تپه های پیش از تاریخ دهلران و سیروان نیز مورد مطالعه، حفاظت و مرمت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: برخی از عملیات‌هایی که بر روی این بناها انجام گرفته است شامل بند کشی، ترمیم-استحکام بخشی، سفید کاری ، رنگ آمیزی و محوطه سازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ایلام دارای 770 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که از این تعداد 733 اثر تاریخی، 24 اثر معنوی، 7 اثر یادمان دفاع مقدس و 6 اثر طبیعی هستند. که بناها و محوطه‌های شاخص هر ساله مورد مرمت و حفاظت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/اس

 

 

 

مرمت 9اثر تاریخی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.