ورود لولا داسیلوا به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در برزیل

لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل که به علت فساد مالی در زندان بسر می‌برد، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

ورود لولا داسیلوا به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در برزیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار، لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل به رغم محکومیت 12 سال زندان خود وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شد. وی از سه ماه پیش دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کند.

گزارشگر این شبکه گفت: حامیان وی در حزب کارگر در یک گردهمایی هیجانی در شهر سائوپولو، لولا داسیلوا را که در زندان است، به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند. اما احتمال بسیار کمی وجود دارد که نامزدی وی به سرانجام برسد. چون براساس قانونی در برزیل نامزدی افرادی که دارای سابقه محکومیت هستند، غیرقانونی است. این رئیس جمهور سابق برزیل، هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان است. وی به علت فساد مالی به 12 سال زندان محکوم شده است. اما فرد دیگری برای جایگزینی او در نظر گرفته شده است. این فرد فرناندو اداد، شهردار سابق سائول پولو است. با وجود این پیش بینی می شود لولا با کسب 35 درصد آرا نسبت به دیگران بیشترین بخت را برای پیروزی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
آخرین اخبار