نایب رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی ایران:

سرانجام سهمیه دختران شمشیرباز را گرفتیم/ برای نبرد آسیایی آماده هستیم

شهناز کرودگفت: بعد از عملکرد موفق تیم ملی شمشیربازی دختران در نبرد آسیایی و جهانی، راهی جاکارتا می‌شویم.

سرانجام سهمیه دختران شمشیرباز را گرفتیم/ برای نبرد آسیایی آماده هستیمشهناز کرود نایب رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعزام دختران سایبریست شمشیر بازی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: 2 ماه قبل مجوز حضور تیم‌ها و ورزشکاران مختلف به بازی‌های آسیایی صادر شد، اما در بخش شمشیربازی بانوان این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: آن زمان دختران شمشیربازی ایران 2 تورنمنت مهم قهرمانی آسیا و جام جهانی را پیش رو داشتند و برای حضور موفق در این 2 مسابقه از سال ۹۶ اردو‌های خود را در چارچوب ۵ مرحله سپری کرده بودند.

کرود در ادامه تصریح کرد: همان زمان از طریق تلاش‌های فدراسیون و مکاتباتی که با وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک داشتیم، فرصت خواستیم که بتوانیم در مسابقات پیش رو توانمندی خود را نشان دهیم تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به نمایندگی از شمشیربازی ایران حضور پیدا کنیم. آن زمان کارشناسان زبده وزارت ورزش با بررسی‌های کافی و با اولویت قرار دادن بحث مدال آوری هنوز به اعزام دختران شمشیرباز موافقت نکرده بودند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی افزود: درخشش دختران شمشیربازی ایران در بازی‌های قهرمانی آسیا و پس از آن در مسابقات جهانی توانست مسئولان را مجاب کند که این دختران به بازی‌های آسیایی اعزام شوند که این اتفاق خوبی برای ورزش شمشیربازی به ویژه در بخش زنان محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: لیست رشته‌های اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸+زمان بندی مسابقات


کرود به عملکرد دختران سایبریست در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش انفرادی برای نخستین بار هشتم آسیا شدیم و در بخش تیمی نیز برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها موفق شدیم در رده ششم آسیا بایستیم. آن هم در حالی که دختران شمشیرباز ما در دور قبلی این رقابت‌ها در رده نهم تیمی ایستاده بودند.

وی به مسابقات جهانی اشاره کرد و افزود: در مسابقات جهانی نیز نسبت به دور قبل بهتر کار کردیم. دو عضو تیم ملی یعنی کیانا باقرزاده و فائزه رفیعی با نمایش خوب خود توانستند به جدول اصلی مسابقات راه پیدا کنند و همچنین در بخش تیمی در رده چهاردهم ایستادیم که در تاریخ شمشیر بازی زنان ایران بی سابقه بود.

کرود در ادامه گفت: کیانا باقرزاده، فایزه رفیعی، نجمه سازنچیان و پریماه برزگر چهار درختر شمشیر باز ایران هستند که در کاروان اعزامی بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت. تمام تلاش ما اعزام بچه‌ها با حداکثر میزان آمادگی است و امیدوارم که با نمایش خوب این دختران در جاکارتا پاسخ گوی اعتماد مسئولان باشیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شمشیر بازی گفت: این که نسبت به ورزش زنان یک نگاه حمایتی وجود دارد اتفاق خوبی است که امیدوارم این نگاه ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

اظهارات نایب رییس بانوان شمشیربازی درباره بازی‌های آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار