تأکيد بر توليد برق خورشيدی در روستاها

استاندار خراسان جنوبی بر آموزش روستائيان برای نصب پنل های خورشیدی و توليد برق از آن تأکيد کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانکها گفت:انرژی خورشیدی مهمترین ظرفیت اشتغالزایی استان است که باید نحوه استفاده از پنلهای خورشیدی را به روستائیان آموزش داد و برق تولید کرد.

وی با تأکید بر کاهش 5 هزار مگاواتی برق در کشور افزود:انرژی باد و خورشید دو ظرفیت مهم خراسان جنوبی است که باید از این موقعیت مناسب برای تولید انرژی برق استفاده کرد.

مروج الشریعه گفت:باید با محوریت کمیته امداد امام خمینی استان برای 10 هزار اشتغال خانگی با محوریت تولید برق از انرژی خورشیدی برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود:متقاضیان می توانند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای نصب پنلهای خورشیدی و تولید برق استفاده کنند.
وی با تشکر از بانکهای پرداخت کننده این تسهیلات گفت:اشتغال روستایی همان مسیری است که دارد طی می شود، هر چند از بانکها انتظار داریم با سرعت بیشتری تسهیلات را پرداخت کنند.

امیر حسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:هم اکنون تنها چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را پرداخت می کنند که انتظار داریم بانک های تجارت، صادرات و ملی نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تأمین وثیقه از مهمترین مشکلات متقاضیان است،افزود:در این زمینه می توان از ظرفیت بیمه ها برای تضمین وثایق استفاده کرد تا دغدغه متقاضیان رفع شود.

رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از پرداخت 42 و نیم درصد سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود:در قالب این تسهیلات تاکنون هزار و 348 طرح به بانک های استان معرفی شده اند که اعتبار 219 طرح پرداخت شده است.

انتهای پیام/غ

انرژی خورشیدی مهمترین ظرفیت اشتغالزایی استان است

برچسب ها: استاندار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.