تحصیل بیش از 11هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون بیش از 11 هزار دانشجو در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزیزحبیبی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این تعداد دانشجو در 43 گروه آموزشی و در مجموع در 228 رشته شامل 72 رشته در مقطع کارشناسی، 97 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 59 رشته در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 نفر از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند، اظهار داشت: این تعداد 32 درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وجود 373 نفر هیات علمی تمام وقت در دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: از این تعداد 21 نفر مربی، 201 نفر استادیار، 121 نفر دانشیار و 30 نفر استاد تمام هستند.

حبیبی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای آزمایشگاه مرکزی بوده و بیش از 100 آزمایشگاه و گارگاه تخصصی دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در سطح بالایی قرار دارد، گفت: پارسال میزان قبولی دانشجویان این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد 40 درصد بوده که در مقایسه با سایر دانشگاههای معتبر کشور در این زمینه وضعیت خوبی دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: این دانشگاه جزو موثرترین دانشگاههای مهندسی دنیاست و در دنیا جزو یک درصد دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است که بیشترین مقالات را ارائه می کند.

حبیبی بیان کرد: انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک، دارای 2 دانشمند یک درصد برتر دنیا و تعلق پر استناد ترین استاد حوزه علوم انسانی کشور به این دانشگاه از جمله دیگر موفقیت ها و افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی از همکاری و تبادل علمی این دانشگاه با مراکز علمی سایر کشورها خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاههای قفقاز و دانشگاههای آسیای میانه بوده و دارای دانشجوی مشترک با دانشگاه استراسبورگ فرانسه است و همکاری علمی پژوهشی با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله فرانسه، دانمارک، چین، ایتالیا، سوئد و ژاپن دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از الویت های مهم دانشگاه جامعه محور بودن آن است، ادامه داد: به این معنی که همه مباحث و فعالیت های دانشگاه در حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری بر اساس نیازهای اجتماعی و پاسخگویی و ارائه راه حل برای آن می باشد.

حبیبی گفت: همچنین برای موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر باید ارتباط دانشگاه و واحدهای تولیدی بیشتر شود به طوری که در سالهای اخیر 170 طرح پژوهشی نیاز محور توسط دانشگاه انجام یافته است.

وی از افزایش 50 درصدی پاداش پژوهش های موفق و مورد نیاز جامعه در سالجاری خبر داد و افزود: برای همین امسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای گسترش، تجهیز و به روز رسانی وسایل آزمایشگاهها و کارگاههای آموزشی این دانشگاه اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به طرح های عمرانی دانشگاه اظهار داشت: هم اکنون کاراحداث کتابخانه مرکزی دانشگاه، کارگاه دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده های علوم انسانی و کشاورزی ادامه دارد و عملیات احداث دانشکده فنی و مهندسی امسال آغاز خواهد شد.

حبیبی گفت: در بحث فرهنگی و ورزشی این دانشگاه در کشور موفقیت های زیادی کسب کرده و در سال تحصیلی پارسال هزارو 70 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی برگزار کرده است.

وی از فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه از همه برنامه های مفید پیشنهادی تشکل های دانشجویی حمایت و پشتیبانی می کند.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر هیچ دانشجویی از این دانشگاه در ارتباط با مسائل سیاسی و امنیتی بازداشت نشده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم دانشگاه محیط امنیتی نیست بلکه محیط امن است و کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد در طول سال در دانشگاه برگزار می شود تا دانشجویان از طیف های مختلف نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/ح

فعالیت 5 تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی

برچسب ها: دانشجو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.