مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام:

اعتبار مرمت بناهای تاریخی در ایلام ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: مرمت ۹ بنای تاریخی، یک محوطه و سه پایگاه با اعتبارات ابلاغ شده ملی در استان انجام شده است.

اعتبار مرمت بناهای تاریخی در ایلام ابلاغ شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: مرمت ۹ بنای تاریخی، یک محوطه و سه پایگاه با اعتبارات ابلاغ شده ملی در استان انجام شده است.

وی بیان داشت: قلعه والی، کاخ فلاحتی، پل گاومیشان، قلعه پور اشرف، قلعه کنجانچم، عمارت والی کهره، امامزاده پیرمحمد و قلعه هزار درب آبدانان ، قلعه شاخ واقع در شهرستان دهلران و محوطه گنبد جهانگیر در آبدانان مرمت شده‌اند.

وی با بیان اینکه مرمت این آثار به منظور حفاظت از آثارتاریخی انجام شده است، گفت: در ادامه مرمت آثار تاریخی استان پایگاه سیمره ، تپه های پیش از تاریخ دهلران و سیروان نیز مورد مطالعه، حفاظت و مرمت قرار گرفته‌اند.

شنبه زاده با اشاره به اینکه بند کشی، ترمیم-استحکام بخشی، سفید کاری ، رنگ آمیزی و محوطه سازی از جمله عملیات‌هایی است که بر روی این بناها انجام گرفته یادآور شد: ایلام دارای ۷۷۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که از این تعداد ۷۳۳ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، هفت اثر یادمان دفاع مقدس و شش اثر طبیعی هستند.

انتهای پیام/ب

مرمت بناهای تاریخی در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.