مرز خسروی امسال در اربعین حسینی برگزار می شود

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری از بازگشایی مرز خسروی در اربعین حسینی امسال خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت : مرز خسروی در صورت توافق مقامات بالای وزارت 2 کشور ایران و عراق، برای اربعین امسال بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به تردد تجار از این مرز، گفت : صادرات ایران از این مرز به کشور عراق طی سه ماه نخست سال‌جاری با رشدی 31 درصدی مواجه بوده است.

عراقی افزود: 40 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مرز به خصوص جاده گیلان‌غرب به سومار تصویب شده که امیدورایم مراحل دﻣﻮﮐﺮاﺳﯽ و ادارای آن سریعا طی شود.

وی افزود : قرار شده، 5 میلیون تومان کمک بلاعوض اضافه شود و همچنین با توجه به افزایش هزینه‌های بازسازی، پیشنهاد شده مقداری هم تسهیلات شهری (10 میلیون تومان) و روستایی (5 میلیون تومان) به آسیب‌دیدگان زلزله داده شود که این موضوع در جلسه هیأت دولت بررسی می‌شود.

به گفته نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، برای قطار شهری کرمانشاه 120 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

عراقی در خصوص پیشرفت پروژه راه‌آهن کرمانشاه_ خسروی نیز، افزود: در حال حاضر ساخت راه‌آهن تا اسلام‌آباد غرب فعال است که طبق برنامه زمان‌بندی شده در 22 بهمن‌ماه سال 98 این قطعه از راه‌آهن افتتاح می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

صادرات ایران ازمرز خسروی به عراق 31 درصد رشد داشته است .

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.