یادداشتی از مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی؛

بزرگداشت چهل سالگی انقلاب، ضرورتی فراتر از علاقه و احساس

محمد حسین رنجبران در یادداشتی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای برای تشریح موفقیت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی با وجود فشار‌های خارجی نوشته است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته نخستین نشست مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیما برگزار و در آن راه‌های تبیین رسانه‌ای چهل سال رشد و بالندگی انقلاب اسلامی بررسی شد.

محمد حسین رنجبران در یادداشتی به شرح زیر، از ضرورت‌های کار رسانه‌ای برای تشریح موفقیت‌های چهل سال گذشته در موضوعات مختلف با وجود فشار‌های خارجی نوشته است.

«از زمانی که بحث بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب پیش آمد، نظرات گوناگونی در میان علاقه‌مندان به نظام مطرح شده است. بعضی آن را نوعی ضرورت برای مرور دستاورد‌های بزرگ کشور در چهل سال گذشته می‌دانند؛ دستاورد‌هایی که شاید از بیان درست و هنرمندانه آن‌ها به دلایل مختلف غفلت شده است و بعضی دیگر هم معتقدند که نیازی به این کار نیست و اینکه بایستیم و روی چهل سالگی این انقلاب که همچنان سرزنده به پیش می‌رود تأکید کنیم به‌معنای آن است که گویی سقفی برای آن در نظر گرفته‌ایم - که اصلاً معنایی ندارد. البته بعضی هم به دلایلی همچون نابسامانی‌های اقتصادی که در ۹ ماه اخیر به اوج رسیده است در شک و شبهه هستند که آیا بزرگداشت چهلمین سال انقلاب در اوضاع کنونی مردم، کار درستی به لحاظ رسانه‌ای و تبلیغاتی است؟!

وقتی به جدول دقیق برنامه‌های دشمن علیه ملت ایران نگاه می‌کنیم کاملاً آشکار است که در رأس برنامه‌های این جدول همچون همیشه و حتی پیچیده‌تر از همیشه، یک طراحی رسانه‌ای دقیق قرار دارد که از یک‌سو جنگ اقتصادی علیه ملت ایران را بزرگنمایی کند و هر لحظه به آن بدمد تا هم دل مردم را خالی کند و هم مسئولان را منفعل؛ و از سوی دیگر با برنامه‌ها و ابزار‌های مختلف رسانه‌ای اینگونه مردم را اقناع کند که چهل سال است در مسیر اشتباه حرکت کرده‌اید و آن چیز‌هایی که به آن می‌بالید ارزش این سختی‌ها را نداشته است.

در واقع دشمنان قسم‌خورده ملت ایران می‌خواهند با این دو لبه قیچی، خود را از محاصره ریشه‌های تنومند درخت انقلاب اسلامی ایران که در دنیا و به‌ویژه منطقه معادلات آن‌ها را به‌هم ریخته است نجات دهند؛ ریشه‌هایی که به‌ویژه خواب رژیم نامشروع صهیونیستی را به‌عنوان مهم‌ترین شریک آمریکا و غرب در منطقه و بعد از آن سعودی‌ها را آشفته کرده است.

پیغام‌های التماس‌گونه متعدد مقامات رژیم صهیونیستی به مسئولان جمهوری اسلامی برای عقب‌نشستن حداقل ۵۰ کیلومتری نیرو‌های محور مقاومت از نوار مرزی جولان در سوریه و تماس‌های مکرر عربستان سعودی برای کمک به خروج از باتلاق یمن که وزیران خارجه کشور‌های اروپایی به‌صورت مستقیم و رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت غیرمستقیم حامل درخواست آن‌ها بوده‌اند فقط نمونه‌هایی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که حاصل مجاهدت و ایستادگی فرزندان رشید این ملت است.

چهل سالگی، مقطعی است که افراد به اوج پختگی، تجربه و بلوغ فکری خود می‌رسند و بعد از طی این مرحله حساس با استفاده از آنچه تجربه کرده و به‌دست آورده‌اند می‌توانند مسیری طولانی و موفق برای خود و نسل‌های آینده‌شان ترسیم کنند و شاید برای همین است که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید دارد که نباید به ملت ایران اجازه داد تا چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد و شاید برای همین است که مستأصل از همه‌جا متوسل به کسانی شده‌اند که در میان مردم ایران منفورترینند؛ کسانی که پوست هم‌وطن خود را زنده زنده کنده‌اند و حتی به خودشان هم رحم نمی‌کنند و به قول یکی از سیاسیون اصلاح‌طلب الگویی برای داعش بوده‌اند.

آن‌ها آن‌قدر برایشان اهمیت دارد که مردم ایران چهل سالگی انقلابشان را نبینند که از هر روشی استفاده می‌کنند حتی تولید شعر و موسیقی برای تخریب چهل سالگی انقلاب اسلامی و مایوس کردن مردم.

افرادی که لخت و عور در کاباره‌های زمان شاه مست از باده در آغوش این و آن نمی‌دانستند در حلبی‌آباد‌ها و بیغوله‌های ایران که از امکانات اولیه آب آشامیدنی هم محروم بودند چه می‌گذرد، برای مردم این سرزمین از مشکلات و سختی‌هایشان می‌خوانند و نوای دلسوزی سر می‌دهند.

جنگ است، جنگی سخت و اگر ما نجنبیم آن‌هایی که لحظه‌ای دلشان به حال ملت نسوخته است هر آنچه می‌خواهند به خورد نسل‌های آینده‌مان می‌دهند؛ نسل‌هایی که می‌توانند با دانستن آنچه از سر گذرانده و توفیقاتی که به‌دست آورده‌اند نه‌تن‌ها ایران را بسازند، بلکه دنیا را فتح کنند و این اهمیت کار ما را در رسانه‌ملی نشان می‌دهد. باید همتی مضاعف به خرج دهیم و هم درد دل‌های ملت را در این وانفسای اقتصادی، هنرمندانه و نه ناامید کننده بگوییم و برای آن‌ها تریبونی مطالبه‌گر باشیم و هم از چهل سالی که با افتخار گذرانده و توفیقات انکارناپذیری که به‌دست آورده‌ایم سخن بگوییم؛ توفیقاتی که حتی وزیر خارجه وقت رژیم و داماد محمدرضا پهلوی یعنی اردشیر زاهدی هم به آن در یک برنامه تلویزیونی اذعان و رشته‌های آن شبکه را پنبه کرده است.»

انتهای پیام/

یادداشت مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در تشریح موفقیت‌های چهل ساله انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار