شبهات مقدمه جنگ روانی است

امام جمعه زیرکوه گفت:بسیاری از توهمات و شبهات در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مقدمه راه اندازی یک جنگ روانی در جامعه است.

وی افزود:زیرکوه در بحث مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان شهرستان برتر معرفی شده اما لازم است به مصوبات این ستاد بیشتر توجه شود. 

حجت‌ الاسلام مرتضایی ‌نیا با اشاره به سبقه هزار ساله تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر گفت:در آن زمان تشکیلاتی به نام احتساب بوده و شخص محتسب بر همه کارهای مردم از نظر اجتماعی، اخلاقی و رفتاری نظارت می کرده است. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیرکوه با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز است،اظهار کرد:همانطور که برای نماز باید احکام را یاد بگیریم برای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید اینگونه باشد.

وی مهم ‌ترین هدف شهادت اولیا و اوصیای الهی را زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد:این فریضه دینی جزء وظایف الهی است اما در این زمینه توهماتی در جامعه به وجود آمده است.

حجت الاسلام مرتضایی نیا به برخی شبهات و توهمات در این زمینه اشاره کرد و گفت:امر به معروف و نهی از منکر باید از روی بصیرت انجام شود.

وی با اشاره به سبقه انقلابی مردم این شهرستان و حضور پررنگ آنها در صحنه های جنگ تحمیلی افزود:ولایت ‌مداری ، اتحاد و انسجام مردم زیرکوه بهترین سرمایه در این شهرستان است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیرکوه از وجود جمعیت 20 درصدی اهل تسنن در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: 2 مذهب شیعه و اهل تسنن در این شهرستان زندگی می‌کنند اما خوشبختانه هیچ اختلافی بین علما، روحانیت و مسئولان اهل تشیع و تسنن نداریم.

وی حضور مدیران کل در شهرستان ها را یکی از مصادیق معروف دانست و گفت:سهم شهرستان از حضور مدیران ارشد و وزیران ناچیز است و علاوه بر این بسیاری از مدیران خود شهرستان نیز پروازی هستند. 

حجت الاسلام مرتضایی نیا با بیان اینکه بیکاری سرمنشأ بیشتر آسیب های اجتماعی است،افزود: 150 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و مسئله اشتغال باید در این شهرستان جدی گرفته شود. 

وی اعتیاد را از آسیب های قابل ذکر در شهرستان زیرکوه برشمرد و گفت:با وجود یک شن شویی و موزایک سازی نمی توان در کنار مرز گسترده با کشور همسایه اشتغال ایجاد و اعتیاد را از مردم دور کرد. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیرکوه افزود:خشکسالی های اخیر به ویژه در زمینه چرای دام موجب افزایش نزاع بین مردم روستاها شده است.

انتهای پیام/غ

امر به معروف و نهی از منکر باید از روی بصیرت انجام شود

برچسب ها: بهزیستی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار