تردد سالانه 65 میلیون مسافر از فضای کشور

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیاء شمالغرب کشور گفت: سالانه 65 میلیون مسافر از فضای کشور تردد می کنند.

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی، فرمانده پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیاء شمالغرب کشور امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: به طور متوسط ما شاهد تردد روزانه 700 هواپیمای داخلی و خارجی در حوزه پدافند هوایی شمالغرب کشور هستیم که با رصد دقیق تمامی این پروازها تلاش می‌کنیم تا از کوچکترین مشکلات جلوگیری کنیم.

وی از تردد سالانه 65 میلیون مسافر از فضای کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان در دنیا بوده به طوری که این میزان مسافر در امنیت پروازی کامل از فضای کشور گذر عبور می‌کنند و در این زمینه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیاء شمالغرب کشور بیان کرد: در راستای تامین امنیت پروازها و مسافران هوایی ما همواره تلاش و جدیت لازم را داشته‌ایم و امنیت موجود در فضای کشور یک افتخار برای پدافند هوایی به شمار می‌رود.

عظیمی با اشاره به رصد و حفاظت از حریم استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان تصریح کرد: حریم این استان‌ها توسط پدافند هوایی با سامانه‌‌هایی نظیر ایستگاه جمع‌آوری اطلاعات، ایستگاه‌های راداری و پست‌های دیدبانی رصد و حفاظت می‌شود.

وی از فعالیت پدافند هوایی در دو بعد کنترل ترافیک هوایی و دفاعی خبر داد و گفت: پدافند هوایی به عنوان هویت مستقل نیروهای مستقل نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت پروازها داشته و امنیت موجود و مثال‌زدنی در کشور مرهون تلاش این نیروها در کنار نیروهایی مسلح در رده‌های مختلف هستیم و باید قدردان این امنیت باشیم.

انتهای پیام/ ع

تردد روزانه 700 هواپیمای داخلی و خارجی در حوزه پدافند هوایی شمالغرب کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.