گازرسانی به ۱۲ روستای صعب العبور و کوهستانی در لنگرود

۱۲ روستای صعب العبور و کوهستانی لنگرود در هفته دولت از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: ۱۲ روستای صعب العبور و کوهستانی پنو، ملاز گوابر، سوگوابر، لموش پشت، اشکان، کهلبون، فتحعلی گوابر، خرما، بندر محله، چالدشت، زرگوش و لاته در دو خوشه خرما و بلوردکان لنگرود در هفته دولت از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح گاز رسانی به این روستا‌ها بیش از ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در این روستا‌ها انجام شده و ۵۶ انشعاب گاز نیز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲۷ روستای لنگرود با جمعیتی افزون بر ۱۳ هزار ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردارند و بر اساس تعاریف وزارت نفت اگر بیش از ۹۵ درصد سوخت شهرستانی از طریق گاز طبیعی تامین شود آن شهرستان به عنوان شهرستان سبز به لحاظ گازرسانی معرفی می‌شود و هم اکنون شهرستان لنگرود با پوشش صد درصدی خانوار‌های شهری و ۹۶ درصدی خانوار‌های روستایی از نعمت گاز، به عنوان یکی از شهرستان‌های سبز استان است.

حسین اکبر تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و در صورت تأمین منابع مالی، تا پایان سال ۹۷ با گازرسانی به ۵ روستای دیگر، درصد بهره مندی روستایی شهرستان لنگرود به بالای ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م.ع

افتتاح طرح گاز رسانی در روستای صعب العبور و کوهستانی لنگرود

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.