کریمی:

به کسب مدال بانوان تالوکار در بازی های آسیایی امید داریم

مربی تیم ملی تالو بانوان گفت: ووشو متعلق به کشور چین است اما ما هم به کسب مدال در بازی های آسیایی امید داریم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی تالوی بانوان کشورمان با ترکیب هانیه رجبی، زهرا کیانی و فاطمه حیدری 22 مرداد عازم بازی های آسیایی خواهد شد.

محبوبه کریمی مربی تیم ملی تالو بانوان درباره آخرین وضعیت تالوکاران گفت: از 17 فروردین ماه تالوکاران در اردو به سر می برند. با هماهنگی رییس فدراسیون قرار بر این شد مربی چینی یک ماه زودتر به تیم اضافه شود و عملا اردوها از اسفند سال گذشته آغاز شد. در این مدت تکنیک ها اصلاح شد و استیل ورزشکاران شکل گرفت. در حال حاضر به 80 درصد آمادگی رسیده ایم و در یک هفته باقی مانده به اعزام نیز به آمادگی کامل خواهیم رسید.

کریمی درباره این که آیا  تالوکاران در این مدت در مسابقات تدارکاتی حضور پیدا کرده اند یا خیر اظهار کرد: نه در هیچ مسابقه تدارکاتی حضور نداشتیم. همه اردوها در داخل کشور برگزار شد. ورزشکاران ساندا دو هفته در چین اردو زدند و با اندونزی اردوی مشترک داشتند اما تالو نیازمند چنین تدارکاتی نیست ما به مربی چینی نیاز داشتیم که خوشبختانه به تیم اضافه شد.

او درباره سطح فنی سرمربی چینی تیم اضافه کرد: ووشو یکی از اصلی ترین ورزش های کشور چین است به همین دلیل بسیاری از چینی ها از کودکی در مدارس ووشو آموزش می بینند و مربیگری می کنند. این مربی نیز توانسته است از نظر تکنیکی کمک خوبی به ورزشکاران کند.

مربی تیم ملی تالو بانوان درباره شانس کسب مدال افزود: ووشو متعلق به کشور چین و آسیای شرقی است که همگی در مسابقات آسیایی حضور دارند. سطح مسابقات بسیار بالاست اما ما هم به ورزشکاران امید داریم.

 

کریمی بیان کرد: هر سه ورزشکار اعزامی به مسابقات آسیایی تجربه کافی دارند. کیانی دارای 21 مدال آسیایی و جهانی است و اولین سالی است که تنها در بخش بزرگسالان شرکت می کند. رجبی در دوره قبل بازی های آسیایی نیز حضور داشت و مدال های مختلف آسیایی و جهانی را در کارنامه خود دارد. حیدری نیز در مسابقات جهانی و یونیورسیاد شرکت کرده است و صاحب مدال مسابقات یونیورسیاد است .

او به نتایج بانوان تالوکار در مسابقات اینچئون اشاره و اظهار کرد: در دوره گذشته بازی های آسیایی هانیه رجبی و حمیده برخور به مقام پنجم و ششم رسیدند.

کریمی با ابراز رضایت از امکانات تیم خاطر نشان کرد: خوش بختانه همه چیز برای ما فراهم بود. از بخش اسکان و خوابگاه گرفته تا تغذیه، فدراسیون کم نگذاشت.

مربی تیم ملی تالو بانوان در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاران مصدومیت جدی دارند یا خیر ادامه داد: آسیب دیدگی که همیشه وجود دارد اما جدی نیست.


بیشتر بخوانید:تیم ملی ووشو دانشجویان بامداد فردا به ایران باز می گردد


 

انتهای پیام/

 

اظهارات کریمی درباره وضعیت ووشو 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار