قلب شهر اصفهان جان دیگری می گیرد

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: زنده سازی بافت قدیمی منطقه سه شهرداری اصفهان که در قلب شهر واقع شده، یکی از اولویت‌های این مدیریت در سال‌جاری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین کارگر مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهارکرد: بیشترین بافت تاریخی شهر اصفهان در منطقه سه شهرداری واقع شده از این رو یکی از برنامه‌های مهم این منطقه زنده سازی بافت قدیمی شامل خانه‌ها، حمام‌ها و بازارها است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مرمت و بازسازی بازارچه سینه پایینی عبدالرزاق، بازارچه نیماور، حمام خسرو آغا، حمام شاهزاده و سقف بازار حسن آباد، افزود: سال‌ها قبل سقف بازارچه‌ها ریزش کرده بود که بازسازی آن را از سال پیش شروع کردیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: بازارچه سینه پایینی عبدالرزاق با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان و بازارچه نیماور با صرف ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مرمت شده است.

کارگر با بیان در دستور کار قرار گرفتن مرمت حمام های تاریخی که در توسعه گردشگری اثر زیادی دارد، گفت: در این راستا زنده سازی و مرمت حمام تاریخی خسروآغا در خیابان حکیم انجام شد.

وی تصریح کرد: در مورد حمام شاهزاده‌ها استحکام بخشی، سبک سازی بام، تزیینات و کاشی کاری هایی انجام شده و اقدامات مرمتی این حمام تا کنون پیشرفت 90 درصدی فیزیکی داشته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بازارچه دردشت نیز تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: برای بازسازی بازاچه حسن آباد در همسایگی میدان امام خمینی(ره) که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/م

 

بازسازی بافت های فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.