تیم کبدی ایران مدعی اصلی قهرمانی در آسیا

تیم ملی کبدی ایران، تنها رشته تیمی است که در دوبخش مردان و زنان در این رقابت‌ها حضور دارد و با توجه به نتایج درخشان در دوره‌های گذشته یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود.

تیم کبدی ایران مدعی اصلی قهرمانی در آسیابه گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی کبدی ایران تنها رشته تیمی است که هم در بخش مردان و هم در بخش زنان در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا حضور خواهد داشت.تیم ملی مردان کشورمان در سه دوره و تیم بانوان در 2 دوره از رقابت های آسیایی حضور داشته اند و با توجه به نتایج درخشان خود در این رقابت ها انتظار می رود در بازی های آسیایی 2018 مدال طلا را از آن خود کنند.

تیم ملی کبدی مردان ایران در بازی های آسیایی 2006 دوحه شرکت کرد و در اولین حضور خود در این رقابت ها و در مرحله نیم نهایی با شکست مقابل بنگلادش در رتبه چهارم قرار گرفت .اما در بازی های آسیایی 2010 گوانژو که دومین حضور تیم ملی کبدی مردان در این رقابت ها بود، تیم ایران درخشان تر از دوره قبل ظاهر شد و در یک بازی نفس گیر در نیمه نهایی از سد تیم پاکستان گذشت اما در فینال مغلوب تیم هند شد و رتبه دوم این رقابت ها را کسب کرد.

در بازی های آسیایی 2014 اینچیون کره جنوبی هم تیم هندوستان مانع قهرمانی ایران شد و تیم ملی مردان ایران در فینال با نتیجه نزدیک 27 بر25 مغلوب این تیم شد و به مدال نقره رضایت داد.

تیم ملی کبدی بانوان کشورمان که اولین بار در بازی های آسیایی 2010 گوانژو چین شرکت می کرد با بازی های خوب خود تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در آنجا و با شکستی تلخ مقابل تیم هند از صعود به فینال بازماند و مشترکا با تیم تایلند در رتبه سوم قرار گرفت.

در بازی های آسیایی 2014 اینچیون کره جنوبی تیم کبدی بانوان ایران با تیم های ژاپن، تایلند و چین تایپه هم گروه بودند.تیم ایران مقتدرانه در مرحله نیم نهایی و با شکست 40 بر 15 تیم بنگلادش به مرحله نهایی صعود کرد، اما باز هم تیم هند مانع از کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی از ایران شد و تیم ملی بانوان در جایگاه دوم قرار گرفت.

هندوستان رقیب اصلی ایران در رقابت های آسیایی2018

تیم ملی کبدی هند یکی از رقیب های اصلی ایران برای کسب عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به شمار می رود و این تیم در اکثر رقابت ها حریف اصلی تیم ملی کشورمان بوده است.با توجه به شکست تیم ملی مردان و بانوان ایران در دوره قبلی مسابقات آسیایی مقابل هند، تیم ایران آماده انتقام گیری از این تیم است تا برای اول بربام آسیا بایستد.


بیشتر بخوانید:

لیست نهایی تیم ملی کبدی مردان اعلام شد

جلسات آماده‌سازی تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی

نشست رئیس رسانه ملی با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار