برای نظم و امنیت پایدار در چهارمحال و بختیاری:

از ظرفیت خیرین امنیت‎ساز استفاده می‌شود

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، از برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین امنیت‎ساز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار غلامعباس غلامزاده روز گذشته سه‎شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ در آستانه روز خبرنگار و در آیین تجلیل از خبرنگاران، در سالن ولایت ستاد فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری، با ارائه گزارشی از حوزه‌های تخصصی پلیس استان اظهار داشت: دشمن امروز با شیوه‎های مختلف از جمله عملیات روانی، شایعه و دروغ سازی، امنیت ملت ایران را هدف قرار داده است.

وی افزود: عمده‌ترین وظیفه پلیس، تأمین نظم، امنیت و آسایش مردم و برخورد با هنجارشکنان در حوزه‌های انتظامی، امنیتی و ترافیکی است که همکاری و مشارکت مردم و مسئولان و بویژه اصحاب رسانه در این زمینه بسیار اثربخش می‌باشد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، با بیان وضعیت مطلوب این استان نسبت به میانگین کشوری در وقوع بسیاری از جرایم اضافه کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی، اطلاع رسانی شفاف و به موقع و ارتقای سطح آگاهی مردم برای افزایش امنیت و کاهش جرایم ایفا می‌کنند.

غلامزاده گفت: طرح خیرین امنیت‎ساز بمنظور فرهنگ سازی و استفاده بیشتر از ظرفیت و مشارکت مردمی در توسعه نظم و امنیت پایدار در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح زمینه حمایت‌های معنوی و مادی و مشارکت و همکاری خیرین، نهاد‌های مردمی و سمن‌های فعال با پلیس برای افزایش امنیت، آرامش، سلامت و نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند.

غلامزاده تأکید کرد: نیروی انتظامی برای اجرای شایسته وظایف و مأموریت‌ها در رفع جرایم، آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی، و دستیابی به نظم و امنیت پایدار، نیازمند همکاری مردم و خیرین است.

وی در ادامه از افزایش ۲۶ درصدی و کشف ۱۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در محور‌های مواصلاتی استان و از جمله محور ترانزیتی بروجن به لردگان خبر داد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: در این مدت، یک تن و ۳۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز با انهدام ۱۶ باند تهیه و توزیع در استان کشف و ضبط گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۵ درصد افزایش دارد.

 غلامزاده ادامه داد: کشف جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی هم امسال در چهارمحال و بختیاری ۸۵ درصد افزایش یافت که باند‌های فرا استانی فعال در جرایم فضای مجازی نیز شناسایی و متلاشی شدند.

وی با اشاره به کاهش و کنترل جرایم خشن، جرایم مسلحانه، شرارت و چاقوکشی در استان اضافه کرد: از ابتدای امسال ۷ باند سرقت از منازل و لوازم خودرو هم دستگیر شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامزاده، راه‎اندازی مراکز مشاوره با حضور نیرو‌های مجرب و متخصص در کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی را از مهم‎ترین اقدامات ناجا در راستای ارتقای امنیت و سلامت اجتماعی بیان کرد و گفت: بیش از ۶۳ درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی، پس از ارجاع به این مراکز، منجر به صلح و سازش می‌شود.

گفتنی است: در این آیین از خبرنگاران فعال استان چهارمحال و بختیاری در زمینه نظم و امنیت تجلیل شد.

انتهای پیام/ف

تجلیل از خبرنگاران حوزه نظم و امنیت در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار