عضو کمیسیون کشاورزی از بررسی چالش ها و فرصت‌های مدیریت پسماند کشور با حضور مسئولان ذیربط در این کمیسیون خبر داد.

بررسی چالش‌های مدیریت پسماند در کشور با حضور مسئولان ذیربطعلی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره موارد مطرح شده در جلسه عصر این کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه مدیران و مسئولان مرتبط با مدیریت پسماند از وزارتخانه‌هایی چون جهاد کشاورزی، بعداشت و درمان و سازمان محیط زیست برای بررسی این موضوع در جلسه حاضر شده بودند.

وی با اشاره به اینکه این مسئولان ظرفیت‌ها و تنگناهای موجود در اجرای این قانون‌ها را یادآور شد و ادامه داد: نمایندگان در این جلسه مطرح کردند که چرا برخی از مصوبات قانونی در این زمینه اجرا نمی‌شود که پاسخ دستگاه‌های اجرایی مرتبط هم آن بود که ابزارهای مورد نیاز در اجرای این قانون باید در دسترس آنان قرار بگیرد.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: به گفته این مسئولان کمبود منابع از جمله عواملی است که باعث می‌شود پسماند‌ها در اشکال جامد و مایع درست مدیریت نشوند و حتی گاهی شاهد هستم که به صورت خام در طبیعت در حرکت هستند.

اکبری خاطر نشان کرد: در پایان این جلسه قرار بر این شد که کارگروه با حضو دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت پسماند در کشور و اعضای کار گروه محیط زیست کمیسیون کشاورزی تشکیل شود تا راهکارهای عملی برای رفع مشکلات موجود در محیط زیست مرتفع شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: چالش ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار