اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای درمان مددجویان کمیته امداد استان بوشهر

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای درمان مددجویان کمیته امداد استان گفت: هم‌اکنون ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات درمانی کمیته امداد استان بوشهر بهره‌مند هستند.

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای درمان مددجویان کمیته امداد استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، صمد فرار ظهر امروز در نشست کمیته انجمن بیماران خاص استان بوشهر با بیان اینکه این بیماران در گروه‌های مختلف درمانی تقسیم می‌شوند اظهار داشت: این بیماران شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند، ام. اس، دیالیز و همچنین بیماری‌های صعب العلاج و سرطانی است که بیماران مددجویان کمیته امداد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش هزینه‌های درمانی و بیمه‌ای قرار دارند بیان کرد: ۱۱۶ تن از مددجویان کمیته امداد استان بوشهر دارای بیماری تالاسمی، هموفیلی، پیوند، ام. اس و دیالیز هستند که ۴۰ تن از این بیماران در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه این نهاد، و ۷۶ تن از مددجویان دیگر که در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت سکونت دارند تحت پوشش بیمه سلامت و تکمیلی هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به تحت پوشش بودن مددجویان دیالیزی افزود: همه این بیماران با بهره مندی از خدمات بیمه‌ای به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

فرار با بیان اینکه کمیته امداد برای ارتقاء سلامت مددجویان توجه ویژه‌ای به مطالبات بهداشتی و درمانی آن‌ها دارد تصریح کرد: بخش اعظمی از مشکلات مددجویان، پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری است که کمیته امداد با ارائه خدمات بیمه‌ای، هزینه‌های درمانی آن‌ها را پرداخت می‌کند.

وی، با بیان اینکه ۱۵ میلیارد ریال برای هزینه درمانی مددجویان هزینه شده است خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۱۵ میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های فرانشیز دارو، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، نگهداری سالمندان و تأمین هزینه سفر و اقامت بیمار هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان بوشهر از بهره‌مندی ۳۰ هزار خانوار از خدمات بیمه پایه افزود: طرح بیمه پایه برای مددجویان ساکن شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و مددجویان ساکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند.

فرار به مراکز درمانی طرف قرار داد برای ارائه خدمات بیمه پایهپرداخت و گفت: ۱۵۰ مرکز درمانی شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، درمانگا، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و خصوصی، رادیولوژی و سونوگرافی با کمیته امداد قرارداد دارند.

وی به خدمات درمانی این نهاد اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۱ میلیارد ریال برای خدمات درمانی مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

انتهای پیام/ م

۱۵ میلیارد ریال برای تامین هزینه درمان مددجویان کمیته امداد استان بوشهر اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.