موزه‌ها میزبان پشتوانه تاریخی گذشته‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: موزه‌ها میزبان پشتوانه تاریخی گذشته‌اند و باید آنها را برای حال و آینده با طراوت نگه داشت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: موزه‌ها میزبان پشتوانه تاریخی گذشته‌اند و باید آنها را برای حال و آینده و گفتن قصه‌های پرگهر این سرزمین، تازه و با طراوت نگه داشت.

وی گفت: موزه‌ها روایتگر‌ هنر، حماسه، پیروزی و فراز و فرودهای تاریخی و گواه بر فرهنگ، هنر و عزت مردم کشورمان هستند و وقتی انسان درمانده از مسایل امروز، در موزه حضور می‌یابد، شور و نشاطی خیال‌انگیز به سراغ‌ او می‌آید و چندگاهی وی را در آغوش گذشته و تاریخ و فرهنگ این آب و خاک می‌اندازد تا بوی مام میهن او را از خود بیخود کند.

یزدان‌پناه زبان هنر، فرهنگ و تاریخ کشورمان را زبان تفاهم و گفتمان صلح و دوستی خواند و افزود : دانش‌آموزان امروز از طریق تحقیق و پژوهش از گذشته آگاهی می یابند و با استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و ادبیات، صلح‌طلبان و نجات‌دهندگان جامعه غرق در زرق و برق امروز و فردا می شوند.

وی افزود: با گذر زمان آنچه که می‌ماند خرد و اندیشه است. انسان‌ها می‌روند؛ اما تفکر و فرهنگ آنها در شکل آثار تاریخی به‌جا می‌ماند. از آنچه داریم غفلت نورزیم و موزه‌ها را مکانی برای رفتن و عبرت گرفتن از گذشته بدانیم.

وی افزود: احترام به موزه، احترام به یک گذشته پر افتخار است و از تمامی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان دعوت کرد تا از موزه آموزش و پرورش دیدن کنند.

انتهای پیام/د

موزه‌ها روایتگر‌ هنر، حماسه، پیروزی و فراز و فرودهای تاریخی اند

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار