سی‌ان‌ان گزارش داد؛

مقامات کاخ سفید توضیحی برای توئیت‌های کورکورانه ترامپ ندارند

توئیت‌های بی‌اساس رئیس‌جمهور آمریکا درباره علت آتش‌سوزی در کالیفرنیا، مقامات کاخ سفید را از ارائه توضیح ناتوان کرده است.

توئیت‌های بی‌اساس ترامپ درباره آتش سوزی کالیفرنیا مقامات کاخ سفید را وادار به سکوت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان نوشت حتی مقامات کاخ سفید هم نمی‌توانند توئیت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تاثیر قوانین زیست محیطی بر تشدید آتش سوزی اخیر در کالیفرنیا را توضیح دهند.

روز گذشته مقامات دولتی آمریکا از ارائه هرگونه توضیحی درباره سلسله توئیت‌های ترامپ درباره حادثه آتش‌سوزی کالیفرنیا خودداری کردند. ترامپ در سلسله توئیت‌هایی این ادعا را مطرح کرده بود که قوانین زیست محیطی و آب در کالیفرنیا تبدیل به مانعی برای مهار آتش سوزی در این ایالت شده‌اند. هرچند کارشناسان و مقامات محلی ادعاهای ترامپ را قبول ندارند.

 برخی مقامات کاخ سفید اذعان کردند نظریه ترامپ که در آن بحران درازمدت آب در کالیفرنیا و بحث مربوط به چگونگی تخصیص منابع  آبی محدود برای مهار این آتش سوزی را به هم ارتباط داده شده، آنها را نیز دچار تردید و سردرگمی کرده است. توئیت‌های ترامپ در مواردی به بخش‌های از برنامه شبکه خبری فاکس نیوز، که همواره الهام بخش رئیس جمهور آمریکا است، مربوط می‌شود. مقامات کاخ سفید حتی نتوانستند به این سوال پاسخ دهند که آیا ترامپ این موضوع را با قانونگذاران کالیفرنیا مورد بحث قرار داده یا خیر.

ترامپ روز یکشنبه در واکنش به آتش سوزی کالیفرنیا در صفحه توئیتر خود نوشت: آتش سوزی‌های جنگلی در کالیفرنیا در حال گسترش است و با قوانین بد زیست محیطی که امکان استفاده صحیح از منابع موجود و قابل توجه آب را نمی‌دهد، تشدید می‌شود. آنها (منابع آب) به اقیانوس آرام هدایت می شوند. باید برای جلوگیری از گسترش آتش استفاده شوند. رئیس جمهور آمریکا این ادعاها روز دوشنبه نیز تکرار کرد و خطاب به نماینده دموکرات این ایالت اعلام کرد جریان آب آزاد که از شمال می‌آید و احمقانه به سمت اقیانوس آرام هدایت می‌شود می‌تواند برای مهار آتش سوزی، کشاورزی بکار ورد.

با این حال مقامات محلی و کارشناسان ادعاهای ترامپ را غلط اعلام کردند. مقامات محلی کالیفرنیا اعلام کردند آنها هیچ مشکلی برای دسترسی به آب کافی برای مهار آتش نداشته‌اند. سخنگوی وزارت داخلی آمریکا ضمن خودداری از اظهارنظر درباره توئیت ترامپ اعلام کرد اجازه دهید آن بیانیه‌ها برای خودشان مطرح شوند. یک کارشناس هواشناسی و زیست شناسی دانشگاه تنسی نیز اظهارات ترامپ را مضحک خواند و گفت کالیفرنیا آب را به سمت اقیانوس هدایت نمی‌کند.

 با این حال ترامپ تلاش کرد تا آتش سوزی ایالت کالیفرنیا را به موضوع بحران آب ارتباط دهد. مقامات محلی و کارشناسان گرما شدید جهانی، شرایط آب و هوایی خشک و تغییرات اقلیم را عامل این آتش سوزی دانستند، همان چیزی که پیشتر به عنوان یک دروغ از سوی ترامپ رد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار