معاون وزیر بهداشت در کرمانشاه:

۹۰۰ خیریه سلامت و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد سلامت در کشور فعال هستند

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی : ۹۰۰ خیریه سلامت و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد سلامت در کشور فعال هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سومین همایش توجیهی- مشورتی معاونت اجتماعی در کلان منطقه سه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در کرمانشاه گفت : مشارکت مردم ، ارتقاء سواد سلامت ، همکاری های بین بخشی و عدالت در سلامت از مفاهیم اجتماعی شدن سلامت است .

وی گفت : هم اکنون ۹۰۰ خیریه سلامت و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد سلامت در کشور فعال هستند که در توانمند کردن مردم و توسعه زیر ساختار های حوزه سلامت موثرند .

ایازی افزود : نقش سمن ها و کانون ها، بنگاههای اقتصادی ، انجمن های خیریه، نهاد های عمومی و سازمان های دولتی در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است .

وی افزود : در گذشته تنها ۱۱ همراه سرا در کشور وجود داشت که ظرف چند سال گذشته به ۷۰ همراه سرا افزایش یافته است و باید به سمتی پیش برویم که در مجاورت هر بیمارستان یک همراه سرا ایجاد شود .

ایازی گفت : اجتماعی شدن در همه حوزه‌های نظام سلامت اعم از درمان ، بهداشت ، آموزش و پژوهش باید اتفاق بیفتد و این امر با مشارکت مردمی و بین‌بخشی در امر سلامت روی خواهد داد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت : باید بتوانیم از ظرفیت‌های گوناگون اجتماعی موجود در راستای سلامت همگانی و اجتماعی بتوانیم استفاده کنیم.

ایازی ادامه داد : ظرفیت‌های مردمی در عرصه سلامت و فعالیت اجتماعی بسیار مهم است و می‌بایست ارزش سمن‌ها ، خیران و موسسات خیریه و انجمن‌ها را درک کرد.

وی ادامه داد : تفاهم‌نامه‌های گوناگونی با دستگاه‌ های گوناگون در راستای سلامت تدوین و امضا شده است و بنگاه‌‌های مالی و اقتصادی می‌بایست به مسوولیت اجتماعی خود در عرصه سلامت پایبند باشند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت : در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ۶۹ شاخص برای عدالت در سلامت تعریف شده است. عدالت در سلامت از جمله موارد مهم در اجتماعی شدن سلامت است.

وی ادامه داد : برای ارتقای سلامت باید موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی را جدی گرفت. استفاده از ظرفیت‌های هنر و هنرمندان در راستای فرهنگ‌سازی مهم است و موسسه آوای هنر سلامت به همین منظور راه‌اندازی شده است.

وی افزود : خوش‌بختانه در شورای فرهنگ عمومی کشور ، سند ارتقای فرهنگ سلامت تصویب شد و کارگروه‌های ملی و استانی آن به زودی شکل خواهد گرفت.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت : از جمله مواردی که در پی آن هستیم و در تمام کشور دارد راه‌اندازی می‌شود، کانون‌های سلامت محلات است. در واقع از حضور گسترده و تاثیرگذار مردم برای سلامت بهره گرفته می‌شود .

انتهای پیام/د

اجتماعی شدن در همه حوزه‌های نظام سلامت باید اتفاق بیفتد

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار