برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقعه‌های شاخص دزفول

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول گفت: همواره در طول سال ۵ برنامه فرهنگی در ۲ بقعه شاخص یعنی حرم مطهر سبزقبا و محمد بن جعفر طیار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت الاسلام مجتبی خمیدی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول بیان داشت: همواره در طول سال 5 برنامه فرهنگی در 2 بقعه شاخص یعنی حرم مطهر سبزقبا و محمد بن جعفر طیار برگزار می شود که این طرح ها شامل سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه، طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی در ایام تابستان و ایام بصیرت در ماه محرم و صفر هستند؛ ضمن اینکه در برخی بقاع نیمه شاخص نیز این طرح ها اجرا می شوند.

وی افزود: در شهرستان دزفول ۵۴ امامزاده وجود دارد که تعدادی در داخل شهر و تعدادی در حاشیه شهر و روستاهای اطراف قرار دارند که آستان محمدبن موسی کاظم سبزقبا (ع) ، آستان محمدبن جعفر طیار، امامزاده رودبند، علی شلگهی و علی مالک را از جمله امامزاده های شاخص و نیمه شاخص در دزفول برشمرد.

حجت الاسلام خمیدی بیان کرد: کاشی کاری گنبد حرم سبزقبا تا پایان شهریورماه رونمایی می شود، عملیات کاشی کاری تمام رواق های این حرم نیز تا پایان سال به انجام می رسد، ضمن اینکه قرارداد کاشی کاری گلدسته آستان سبزقبا در سال جاری منعقد و عملیات اجرایی آن در اوایل سال ۹۸ آغاز می شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول گفت: چراغانی کردن، نصب تابلوی حاوی اسم حرم، تغییر فضای فیزیکی مدیریت حرم و استقرار تشکل های مذهبی در سبزقبا در راستای اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر اقدامات اجرا شده در این حرم است، ضمن اینکه عملیات ترمیم و بازسازی سرویس های بهداشتی حرم سبزقبا تا پایان هفته به پایان برسد.

انتهای پیام/م

توسعه حرم سبزقبا در دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.