عجیب‌ترین پدیده‌های دنیای پزشکی؛ از مرد پاوربانکی تا به دنیا آوردن توده سنگی!

در دنیای پزشکی استثناهایی وجود دارد که با عقل سلیم قابل پذیرش به نظر نمی‌رسد اما خاص‌بودن‌شان غیر قابل انکار است و تنها می‌توان به چشم عجایب عالم خلقت به آنها نگریست.

عجیب‌ترین پدیده‌های دنیای پزشکی؛ از مرد پاوربانکی تا به دنیا آوردن توده سنگی!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قصد داریم در مطلب پیش رو به برخی استثناها و اتفاقات عجیب در دنیای پزشکی بپردازیم؛ اتفاقاتی که با عقل سلیم قابل پذیرش به نظر نمی‌رسد اما خاص‌بودن‌شان غیر قابل انکار است و تنها می‌توان به چشم عجایب عالم خلقت به آنها نگریست.

به دنیا آوردن توده سنگی
زنی به نام ابوتلیبگ فرزند خود را بعد از ۵۰ سال به دنیا آورد! داستان از جایی شروع می‌شود که او برای زایمان در سال ۱۹۵۵ به بیمارستان رفت اما بعد از دیدن مرگ یک زن هنگام زایمان از به دنیا آوردن بچه صرف نظر کرد. او ٥٠ سال بعد در ۷۵ سالگی دردی را در شکم خودش احساس کرد و به بیمارستان رفت و در آنجا نوزاد خود را که به توده‌ای سنگی شکل بدل شده بود به دنیا آورد.


بیشتر بخوانید: هولناک‌ترین وعجیب‌ترین اعمال پزشکی+تصاویر


خانواده‌ای که نمی‌خوابند
شاید باورتان نشود، اما در دنیا خانواده‌هایی وجود دارند که نمی‌توانند بخوابند! به این وضعیت در علم پزشکی FFI گفته می‌شود و افرادی را در برمی‌گیرد که بیشتر اوقات بیدار هستند. این بیماری به صورت ژنتیکی بین افراد تقسیم می‌شود و تنها ۴۰ خانواده در دنیا به این مشکل مبتلا هستند.

حساسیت شدید به آب
عجیب است اما در دنیا هستند افرادی که به آب هم حساسیت دارند. مایکل داتن اهل انگلستان تنها ۲۳ سال دارد و نمی‌تواند لحظه‌ای به آب نزدیک شود، چرا که باعث ایجاد سوزش و همچنین دردهای فراوان در بدن او می‌شود.

زندگی بدون احساس درد
شاید بسیاری از شما آرزوی ابتلا به این بیماری را داشته باشید، اما به این سادگی‌ها هم نیست. گبی جینگرس دختری ۹ ساله است که بسیار به بچه‌های عادی شباهت دارد ولی چیزی که گبی را از دیگران متمایز می‌کند، ابتلای او به بیماری بسیار نادری به نام CIPA است. افراد مبتلا به این بیماری بدون هیچ درکی از درد، گرما و سرما به دنیا می‌آیند. دوست دارید شبیه گبی باشید؟ پس بهتر است بدانید او تا کنون یک چشم خود را از دست داده و با خطرات زیادی مواجه شده تنها به این دلیل که نمی‌تواند گرما، سرما و درد را احساس کند. در تمام تاریخ تنها ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا بوده‌اند.

مرد حامل الکتریسیته
رافائل مارکز آیالا ساکن پورتوریکو، مشهور به مرد الکتریکی، می‌تواند میزان زیادی برق را از بدن خودش عبور دهد بدون آنکه هیچ آسیبی به اعضا و جوارحش وارد شود. او حتی می‌تواند برقی که وارد بدنش شده است را مثل پاور بانک به مدت طولانی حفظ کند.

پسربچه گرگ‌نما
پریتویرا پاتیل، پسربچه‌ هندی، مبتلا به سندرمی بسیار نادر به نام hypertrichosis است. این بیماری باعث شده رویش مو روی صورت او بیش از اندازه باشد. او که در بمبئی زندگی می‌کند حالا به پسر گرگی مشهور شده است. این بیماری بسیار نادر است و تنها ۵۰ مورد آن از سال ۱۶۳۸ تاکنون گزارش شده است.

عجیب‌ترین پدیده‌های دنیای پزشکی؛ از مرد پاوربانکی تا به دنیا آوردن توده سنگی!

نوزده سال در کما
جان گرزبسکی در سال ۱۹۸۸ در حادثه برخورد قطار بشدت آسیب دید و به کما رفت. گرزبسکی که هنگام تصادف پدر ۴ فرزند بود بعد از ۱۹ سال از کما خارج شد. همسر گرزبسکی در این مدت از شوهرش مراقبت کرد و پزشکان به هوش آمدن او را از جمله نادرترین اتفاقات علم پزشکی ارزیابی کردند.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

چند مورد از استثناهای دنیای پزشکی که شگفت زده‌تان می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار