جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت:

حمایت اروپا از برجام پشتوانه حقوقی خوبی برای اعاده حق است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: حمایت اتحادیه اروپا از برجام یک پشتوانه حقوقی خواهد بود تا بر اساس آن در دادگاه‌های بین‌المللی اعاده حق کنیم.

حمایت اروپا از برجام پشتوانه حقوقی خوبی برای اعاده حق است

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور ظهر امروزچهارشنبه17 مرداد درحاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون پیگیری حقوقی خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت:‌ پس از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا موضعی گرفت که مهم بود. از سوی دیگر این اتحادیه اجرای مقررات بازدارنده‌ خود را همزمان با روز اجرای مجدد تحریم‌های آمریکایی‌ها قرار داد. آنها بیانیه‌ بسیار تندی علیه خروج آمریکا از برجام صادر کردند و گفتند که برجام برای خود اروپا و جهان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا تاکید کرده که وظیفه دارد تا از برجام حمایت کند، افزود: با توجه به اینکه از لحاظ سیاسی دولت‌های بزرگ از برجام حمایت کردند، اگر دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه به این مواضع توجه کند، هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اقتصادی قدم‌های بزرگی برداشته می‌شود.

جنیدی در پایان گفت: حمایت اتحادیه اروپا از برجام یک پشتوانه حقوقی خواهد بود تا بر اساس آن در دادگاه‌های بین‌المللی اعاده حق کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار