موفقیت ایران در اسکواش/ مدعی جدید آسیا

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: ایران خود را به عنوان مدعی جدیدی در اسکواش معرفی کرده و از گمنامی بیرون آمده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود سلیمانی امروز در مجمع عمومی هیأت اسکواش استان اصفهان اظهار داشت: چند سال گذشته بچه‌های اسکواش آرزو‌ داشتند یک امتیاز از بازیکنان پاکستانی بگیرند اما با به کار‌گیری نفرات متخصص و توانمند در اسکواش کشور موفق شدیم و اکنون در جوانان و بزرگسالان سوم آسیا هستیم.

وی افزود: ایران خود را به عنوان مدعی جدیدی در اسکواش معرفی کرده است و از گمنامی بیرون آمده است؛ باید مرحله به مرحله صعود می‌کردیم و به دلیل صعود ناگهانی در آسیا برخی بازیکنانی که در مسابقات آسیایی کره جنوبی حضور داشتند در جاکارتا غایب خواهند بود؛ 9 نفر از فدراسیون به جاکارتا اعزام می‌شوند که یک داور به این مسابقات دعوت شده است.

رئیس فدراسیون اسکواش بیان داشت: : شرایط کشور‌ بسیار‌ سخت شده است، سال گذشته مسابقات اصفهان جونیور که در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده، برگزار شد و با برگزاری هر‌ ساله این مسابقات درجه آن افزایش پیدا می‌کند و شما می‌توانید بهترین بازیکنان جهان‌ را به این مسابقات بیاورید؛ البته این رقابت‌ها امسال برگزار نمی‌شود، میزبانی‌های اصفهان لاکچری است و اگر مقداری سطح‌ توقعات را پایین بیاوریم، می‌توان مسابقات اصفهان جونیور را برگزار کرد.

سلیمانی اظهارکرد: اصفهان به همراه کیش در لیگ‌های اسکواش خوش درخشیدند که اصفهان با بخش خصوصی در لیگ شرکت کرد که بسیار ارزشمند است، همچنین اصفهان را در بخش پسران اسکواش المپیاد نخبگان کشور معرفی کردیم و اصفهان ثابت کرده در میزبانی‌ها موفق بوده است.

سید‌ هدا محمدی رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان هم در مجمع عمومی این هیأت اظهار داشت: سال گذشته با همه کاستی‌ها و سختی‌ها برنامه‌های خوبی را در هیأت اسکواش استان اصفهان داشتیم و موفق شدیم در بخش همگانی با افتتاح کورت‌های اسکواش مجموعه سیتی‌سنتر و با ارزیابی‌های فدراسیون رتبه اول را کسب کنیم؛ همچنین در مجموع بخش همگانی و قهرمانی رتبه دوم را کسب کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین دوره مسابقات اصفهان جونیور را میزبانی کردیم اما امسال به دلیل مسائل مالی نتوانستیم این میزبانی را داشته باشیم، همچنین مسابقات نشنال کلوز بانوان را برگزار کردیم.

رئیس هیأت اسکواش استان اصفهان افزود: تیمی از اصفهان در لیگ برتر بانوان اسکواش مقام دوم را کسب کرد و در جام حذفی نیز موفق شد عنوان قهرمانی را به دست آورد، تیم بانوان یاران نیز در لیگ یک اسکواش شرکت کرد، قهرمان شد و سهمیه لیگ برتر را کسب کرد.

محمدی اذعان کرد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل ورزش و جوانان دفتر هیأت اسکواش استان اصفهان را ساختیم که امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود، سایتی را برای رزرو سانس‌های سالن اسکواش ایجاد کرده‌ایم؛ همچنین المپیاد نخبگان ایران را پیش رو داریم که اصفهان در بخش اسکواش پسران میزبان است.

محمد سلطان‌حسینی مدیر‌کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این مجمع اظهار داشت: فدراسیون اسکواش قدمت خیلی زیادی ندارد اما ورزشی مفرح است که به آمادگی جسمی بالایی نیاز دارد، این رشته رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است.

وی افزود: در چند سال گذشته کورت‌های متعددی در استان اصفهان راه‌اندازی شده که برای توسعه کمی و کیفی این رشته بسیار مطلوب بوده است.

مدیر‌کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: امیدوارم روزی برسد که این رشته در استان اصفهان فرا‌گیر شود و همه بتوانند در سطوح مختلف اسکواش را بازی کنند؛ البته کار سختی را در منطقه داریم چون برخی کشور‌های همسایه از بهترین‌های جهان هستند.

سلطان‌حسینی در پایان گفت: خیران ورزشی همیشه به ورزش کمک کرده‌اند و ما نیز همیشه از کمک‌های آنان در بخش‌های مختلف ورزش استفاده کرده‌ایم؛ هیأت اسکواش از رتبه سوم کشور به دوم رسیده و‌ امیدوارم در سال جاری به رتبه اول دست پیدا کند.

در پایان این مراسم از مقام‌آوران لیگ برتر، جام حذفی و لیگ دسته یک اسکواش بانوان نیز تجلیل  و دفتر هیأت اسکواش استان اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام /س

اسکواش اصفهان مدعی عنوان قهرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.