آغاز عملیات ساخت خانه های آسیب دیده پس از گذشت سه ماه از زلزله

استاندار كرمانشاه گفت : پس از گذشت سه ماه از زلزله، عملیات بزرگ ساخت خانه های آسیب دیده شروع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بازوند استاندار كرمانشاه گفت :  پس از گذشت سه ماه از زلزله، عملیات بزرگ ساخت خانه های آسیب دیده شروع شد و طی کمتر از ۹ ماه، ۵ هزار واحد مسکونی روستایی به بهره برداری رسیدند و کار تعمیرات ۴۲ هزار واحد به پایان رسیده است.

وی گفت: زلزله کرمانشاه یک زلزله بی سابقه گسل زاگرس بود که در یک بستر وسیع ۸۰ کیلومتری اتفاق افتاد و تخریب بسیار زیادی را پدید آورد.

بازوند افزود : در این زلزله ۱۹۳۲ روستا و ۹ شهرستان تحت تاثیر قرار گرفتند و بخش های زیادی از منطقه آسیب جدی دید. در واقع طی ۲۰ ثانیه، ۱۰ هزار میلیارد تومان به منطقه صدمه وارد شد.

وی افزود : در ابتدای صبح روز زلزله یک عملیات امداد و نجات بسیار گسترده و بی نظیر آغاز شد و بیش از ۹۵۰۰ نفر مجروح و حادثه دیده از طریق این کریدور بزرگ هوایی به بیمارستان ها منتقل شدند‌، بدون اینکه کسی در حین انتقال فوت کند.

وي تصريح كرد: متاسفانه هلال احمر برای زلزله های بالای ۷ ریشتر تجهیز نشده است و در عملیات بزرگ امداد و نجات ۱۱ هزار نیروی ارتش و سپاه وارد صحنه شدند و تا ساعت ۱۱ صبح همه مجروحین حادثه از زیر آوار بیرون کشیده شدند و با بالگرد و آمبولانس به بیمارستان ها منتقل شدند.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: در این زلزله حدود ۳۰ درصد دبی آب چشمه ها و چاه ها افزایش یافت و این وضعیت منجر به گل آلود شدن آب آشامیدنی شهرها شد که با تلاش های مجموعه آب و فاضلاب شهری در کمتر از دو روز مشکل برطرف شد.

وي بيان داشت: این یک زلزله وحدت آفرین بود و اگر همدلی و وحدتی که با پیام رهبر معظم انقلاب از صبح زلزله شکل گرفت، امروز در بعد کلان نیز شکل بگیرد، کشور از ناحیه تحریم ها تهدیدی را احساس نخواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

هلال احمر برای زلزله های بالای ۷ ریشتر تجهیز نشده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار