رویترز: چین اقدامات آمریکا در زمینه ایجاد جنگ تجاری را ناشی از طرز تفکر مافیایی می‌داند

روزنامه چاینا دیلی در مطلبی نوشت آمریکا با اعمال حق تعرفه‌های اضافی بر چین "طرز فکر مافیایی" خود را نشان داد.

رویترز: چین اقدامات آمریکا در زمینه ایجاد جنگ تجاری را ناشی از طرز تفکر مافیایی می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه چاینا دیلی روز پنج شنبه نوشت آمریکا با اعمال حق تعرفه های اضافی بر چین "طرز فکر مافیایی" خود را نشان داد. این روزنامه پیش‌بینی کرد درگیری تجاری میان واشنگتن و پکن تشدید می شود.

وزارت تجارت چین روز چهارشنبه اعلام کرد از بیست و سوم ماه اوت بر واردات محصولات آمریکایی به ارزش 16 میلیارد دلار تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال خواهد کرد. این پاسخی به تصمیم واشنگتن است که قصد دارد در همان تاریخ بر بخشی از محصولات چینی تعرفه 25 درصدی اعمال کند. آمریکا پیش از این از ششم ماه ژوئیه بر 34 میلیارد دلار محصولات چینی هم تعرفه گمرکی اعمال کرده بود.

روزنامه چاینا دیلی در مطلب خود نوشت درصورتی که دولت آمریکا نتواند طرز فکر مافیایی خود را مهار کند جنگ تجاری میان دو کشور تشدید و به چیزی فراتر از یک مبارزه ساده تبدیل خواهد شد.

این روزنامه نوشت پکن هرچه در توان دارد برای اجتناب از یک جنگ تجاری انجام خواهد داد اما چاره ای به غیر از مقابله به مثل در برابر اقدامات حمایت گرایانه آمریکا ندارد.

شبکه سی سی تی وی چین هم روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور برای دفاع از منافع خود اعتماد به نفس دارد و در این زمینه راههای بسیاری هم در اختیار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار