روایت خانه‌هایی که در تدارک نخستین سالگرد شهادت «محسن حججی» هستند+تصاویر

یکی برایش قرآن می‌خواند و دیگری نذر کرده است برایش خیرات کند، مادری آرزو دارد به دیدار خانواده‌اش برود و جوانی می‌خواهد مانند او فعال حوزه کتاب شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک سال از شهادت "محسن حججی" گذشته است و در این یک سال نه تنها از کسانی که خواهان شناخت این شهید هستند کم نشده که بسیار بر تعداد آن‌ها نیز افزوده شده است.

شهید حججی سال ۱۳۷۰ در شهری بدنیا آمد که پیش از شهادتش زادگاه کسانی بود که بزرگ منشانه به شهادت رسیدند. مردانی اهل نجف آباد که دنیا را تاب نیاورده و به نبرد با بیگانگان برخاستند و در این راه بزرگ به شهادت رسیدند.

روایت خانه‌هایی که تدارک نخستین سالگرد شهادت محسن حججی هستند

زمانی که خبر شهادت "محسن" به تمام دنیا مخابره شد تمام مردم از سراسر ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری او شرکت کردند، مراسمی که می‌توان به جرات گفت: جزء معدود مراسم‌هایی بود که مردم از تمام نقاط کشور و حتی جهان در آن شرکت داشتند.

جوانی ولایت مدار و اهل نجف آباد که با شهادتش درس بزرگی به تمام مردم داد و مردم نیز پس از شهادتش بودند که پی به شخصیت بزرگ او بردند.


بیشتر بخوانید:وقتی «حاج حسن یکتا» از شهید «حججی» می گوید 


یکمین سالگرد شهادت شهید حججی فرا رسیده است، دقیقا یک سال پیش در چنین روزی مردم ایران در عزا و ماتم به سر می‌بردند و هر کس غم و اندوه خود را به گونه‌ای نشان می‌داد.

این روز‌ها نیز مردم استان اصفهان و شهرستان نجف آباد خود را برای برگزاری نخستین سالگرد شهادت "محسن حججی" آماده می‌کنند. علاوه بر مراسم‌هایی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود مردم عادی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند.

روایت خانه‌هایی که تدارک نخستین سالگرد شهادت محسن حججی هستند

نذری برای "محسن"

یکی از شهروندان اصفهانی که سال گذشته به دلیل بیماری نتوانسته بود در مراسم‌های مربوط به شهید حججی شرکت کند گفت: از اینکه نمی‌توانستم در مراسم‌ها شرکت کنم و خودم را آرام کنم و بر دشمنان لعن و نفرین بفرستم خیلی ناراحت بودم از خدا خواستم که کمکم کند تا سلامتی‌ام را به دست بیاوردم و در اولین سالگرد شهادتش برایش خیرات بدهم.

وی افزود: روز پنج شنبه که اولین سالگرد شهادت این جوان بزرگ و ولایت مدار است در مکانی که محل عبور و مرور بسیاری از مردم است نذری می‌دهم. میان مردم برخی اقلام خوراکی را توزیع می‌کنم و در عوض از مردم می‌خواهم برای شادی روح این جوان و تمام شهدای ایران صلوات بفرستند و فاتحه بخوانند.

ختم قرآن در مسجد محله

عرفان نوجوان اصفهانی گفت: برای شادی روح آقا محسن، شهیدی که همه ما نوجوان‌ها به او ارادت دارم در مسجد محله مراسم ختم قرآن می‌گیریم. تعدادمان زیاد است و قرار است هر کداممان یک جزء از قرآن را بخوانیم.

وی افزود: نه فقط ما نوجوانان اصفهانی بلکه نوجوانان تمام شهر‌های ایران شهید حججی را خیلی دوست دارند و این را می‌توان از فضای مجازی به راحتی فهمید. از اینکه شهید حججی در استان ما زندگی کرد افتخار می‌کنم و سعی می‌کنم دنباله رو راهش باشم.

روایت خانه‌هایی که تدارک نخستین سالگرد شهادت محسن حججی هستند

من هم مثل شهید حججی فعال حوزه کتاب می‌شوم

علی با اشاره به علاقه بسیارش به شهید حججی گفت: از پدرم قول گرفته‌ام که برای اولین سالگرد شهادتش به نجف آباد برویم. از پارسال تا حالا سه بار سر مزارش رفته‌ایم، اما دلم می‌خواهد بیشتر بروم. او انسان بزرگی بود، خیلی دوستش دارم.

وی افزود: شهید حججی در حوزه کتاب خیلی فعالیت می‌کرد و می‌دانم که کتاب‌های مذهبی بسیاری را به مردم معرفی می‌کرد و به آن‌ها حتی هدیه می‌داد، من هم می‌خواهم مانند شهید حججی در زمینه کتاب خصوصا کتاب‌های مذهبی فعالیت کنم. بهرحال شهید حججی درس‌های زیادی به همه ما دادند که یکی از این درس‌ها دوستی با کتاب است.

روایت خانه‌هایی که تدارک نخستین سالگرد شهادت محسن حججی هستند

آرزویم دیدار با خانواده شهید حججی است

خانم صادقی از شهروندان اصفهانی زمانی که نام شهید حججی را شنید بی اختیار اشک از چشمانش جاری شد، او پیرامون بغضی که نمی‌توانست مانعش شود به خبرنگار تسنیم گفت: مرا ببخشید، دست خودم نیست، اما هر زمانی که اسم این شهید مظلوم را می‌شنوم گریه می‌کنم، یاد مادرش می‌افتم که چطور آن همه مظلومیت را طاقت آورد. هزاران بار درود بر این خانواده که چنین فرزندی تربیت کردند و درود بر مادرش درد به این بزرگی را تحمل می‌کند.

وی افزود: خیلی دلم می‌خواهد به دیدن خانواده شهید حججی بروم و از نزدیک دست مادرش را ببوسم، یعنی آروزیم دیدار آنهاست. با اینکه می‌دانم این خانواده آنقدر خوب و بزرگ منش هستند که همیشه پذیرای مهمان هستند، اما نمی‌دانم چرا هنوز قسمت نشده که به این آرزویم برسم.

یاد "محسن" بخیر

اکرم از جوانان نجف آبادی است، او گفت: برادرم از نزدیک آقا محسن را می‌شناخت، چند بار ایشان را در مسجد دیده بود و همیشه می‌گوید یاد آقا محسن بخیر، چه کار‌های خیری انجام داد و در نهایت با چه سربلند و عزتی به شهادت رسید.

وی افزود: این روز‌ها خیلی بیشتر او را یاد می‌کنیم و اگر خدا بخواهد در مراسم اولین سالگرد شهادتش شرکت می‌کنیم.

۱۸ مرداد نخستین سالگرد شهادت "محسن حججی" است، آن‌ها که می‌توانند خود را به مزارش می‌رسانند و در کنار مردم شهید پرور این مراسم را برگزار می‌کنند و کسانی هم موفق به حضور در یادمان شهدای نجف آباد نمی‌شوند از راه دور به شادی روحش درود می‌فرستند و برای ادامه راهش تلاش می‌کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

اولین سالگرد شهید محسن حججیجوان بزرگ و ولایت مدار

برچسب ها: شهدا ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نهضت جهانی صلوات
۱۲:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
سالگرد این شهی عزیز عاشق صلوات را با نذر 14 صلوات برای ایشان گرامی میداریم