به منظور گرامیداشت روز خبرنگار در بوستانی با همین نام؛

اثر حجمی شهید صارمی جانمایی شد

اثر حجمی شهید صارمی در روز خبرنگار، در بوستان خبرنگار منطقه ۸ تهران جانمایی شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اثر حجمی شهید صارمی در روز خبرنگار به منظور گرامیداشت نام این شهید و ارج نهادن به جایگاه خبرنگاران، در بوستان خبرنگار در منطقه ۸ تهران جانمایی شد.

علی حاجی مرادی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این اثر به صورت سردیس باشد، گفت: بعد از اتودهای اولیه و مشورت با خانواده شهید در نهایت تصمیم بر این شد که نیم تنه شهید صارمی ساخته شود.

او با اشاره به اینکه این نیم تنه از جنس فایبرگلاس است، افزود: با توجه به اینکه شهید صارمی خبرنگاری بود که در جنگ حضور داشت، در نیم تنه او از دوربین خبرنگاری به عنوان یک سلاح یاد کرده ایم و فرم ساخت نیم تنه این شهید به گونه ای است که نقش حضورش در جنگ را نشان دهد.

این هنرمند ادامه داد: مقاومت و صلابت از ویژگی های مهم این فرد است. بنابراین پشت فیگور به گونه ای ساخته شده است که از سنگ است و مفهوم این صلابت را به بیننده القا می‌کند.

 به گفته حاجی مرادی در ساخت این مجسمه تلاش شد تا حس کنجکاوی ببیننده برانگیخته شود تا رسالت کار خبری و تاثیر آن را در فضای جامعه با یک اثر حجمی به تصویر درآید و صرفا یک اثر حجمی در جایی از شهر جانمایی نشود.

 گفتنی است؛ اثر حجمی شهید صارمی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت روز خبرنگار در بوستان خبرنگار در منطقه ۸ جانمایی شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.