کواکبیان در سمنان:

دسترسی آزاد به اطلاعات یکی از مطالبات قشر خبرنگاران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صراحتاً از قوه مجریه می‌خواهیم قانون طرح دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی خبرنگاران را اجرا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز خبرنگار در سمنان گفت: ما قاطعانه خواستار اجرای قانونی هستیم که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و باعث می‌شود تا جریان آزاد اطلاعات به شکلی مترقی در کشور اجرا شود و این امر یکی از مطالبات قشر خبرنگار محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما در مجلس هشتم قانون بسیار جامع و مترقی دسترسی آزاد به اطلاعات را برای خبرنگاران تصویب کردیم اما امروز آنچه در استان سمنان و سایر نقاط کشور اجرا می‌شود با نص قانون متفاوت است، طبق آن قانون همه دستگاه‌های اجرایی باید هر سندی را که خبرنگاران از آن‌ها مطالبه می‌کنند در اختیارشان قرار دهند که این امر جدی گرفته نمی‌شود.

کواکبیان خواستار نگاه ویژه مسئولان نسبت به تکمیل ساختمان خانه مطبوعات استان سمنان شد و بیان کرد: این ساختمان سال‌های سال است که با ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رهاشده و امیدواریم این امر حل‌ و فصل شود.

انتهای پیام / گ

دولت طرح دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات را اجرا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار