مشارکت پلیس و خبرنگاران در امنیت آفرینی

مسئول روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت:تلاش پلیس برای ایجاد امنیت و اطلاع رسانی این اقدام مهم از سوی رسانه ها، ماموریت مشترکی است که می تواند آرامش روانی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد. 

پور نظری مسئول روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت: امروزه از امنیت به عنوان شاهراه اصلی توسعه یاد می شود، امنیتی که خلق، حفظ و گسترش ان در جوامع مختلف برعهده پلیس قرار داده شده است.

وی گفت:کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند پلیسی می تواند در راستای تحقق این مهم موفق باشد که مردم محور بوده و عموم جامعه پیش از آنکه پلیس را در تقابل با خود ببینند آن را در کنار خود احساس کنند.

 پور نظری گفت: طی سال های اخیر و با تغیراتی که در ساختار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایجاد شد همدلی بیشتری میان پلیس و مردم بوجود آمد که نتیجه آن گسترش امنیت و ایجاد رضایتمندی از کارهای صورت گرفته بود.

وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی امروزه به عنوان یکی از پلیس های مقتدر در سطح خاورمیانه مطرح است تا جایی که دشمنان این کشور نوک پیکان خود را به سمت ماموران انتظامی نشانه گرفتند تا بلکه با تخریب چهره پلیس میان مردم، از وجاهت و محبوبیت آن بکاهند.

پور نظری گفت:اقدامات امنیت بخش پلیس و اهمیت حضور ماموران در جامعه بر کسی پوشیده نیست، امروز هیچ کس نمی تواند جامعه را حتی یک ساعت بدون پلیس تصور کند چرا که به خوبی می داند نتیجه این عدم حضور چیزی جز خشونت، ناامنی و هرج و مرج نیست.

وی بیان کرد:هرچند اقدامات پلیس بسیار گسترده و حوزه های مختلفی را در برمی گیرد و کمتر کسی است که از اقدامات صورت گرفته بی اطلاع باشد اما وجود منبعی رسمی برای اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته امری ضروری است.

پورنظری گفت:اینجاست که نقش رسانه به خوبی پیدا می شود، ارباب جرایدی که امنیت ایجاد شده توسط پلیس را به اطلاع عموم می رساند تا احساس امنیت را در شهروندان القا کند.

وی گفت: بدون شک اگر در عصر کنونی و ناآرامی های منطقه مردم ایران احساس امنیت و آرامش می کنند بخش اعظمی از آن مرهون اطلاع رسانی های اصحاب رسانه است تا جلوی سوء استفاده دشمنان را بگیرد.

پور نظری بیان کرد:رسانه های ارتباط جمعی به عنوان همراه همیشگی پلیس در صحنه های مختلف امنیت جامعه، نقش آفرینی کرده و بذر امید را در دل مردم کاشته اند تا امیدوارانه تر از قبل به آینده نگاه کنند.

وی گفت:17 مرداد که در تقویم کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده فرصتی ارزشمند برای پاسداشت مقام انسان هایی فرهیخته و کوششگران فهیم عرصه رسانه است که با تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایق می پردازند.

پور نظری گفت:روز خبرنگار، روز گرامیداشت طلایه داران جبهه آگاهی و قلم به دستانی است که وارثان عرصه اندیشیده و آگاهی هستند، همان هایی که آزادی و شرف قلم را به بردگی مطاعی بی ارزش نخواهند فروخت.

انتهای  پیام/ز

روز خبرنگار، روز گرامیداشت طلایه داران جبهه آگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار