پرداخت بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کردستان

مدیر کل کمیته امداداستان کردستان، گفت:کمیته امداد استان کردستان بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب خدمات و تسهیلات در سال گذشته به نیازمندان پرداخت کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدرسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداداستان کردستان، در نشستی که امروز  پنجشنبه 18 مرداد به مناسبت روز خبرنگار در آمفی تئاتر اداره کل کمیته امدادبرگزارشد، گفت: در سال گذشته کمیته امداد استان کردستان بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب ارائه خدمات مختلف و همچنین تسهیلات به نیازمندان پرداخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه توانمندی خانوار‌های تحت حمایت مهم‌ترین هدف این نهاد است افزود:در سال جاری بالغ بر ۹۰ درصد اعتبارات به این نهاد ابلاغ شده است.
شیخی زاده بابیان اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد، جذب و توسعه مشارکت‌های مردمی باهدف هدایت کمک‌ها به سمت نیازمندان جامعه است، عنوان کرد: مردم خیرخواه استان کردستان از طریق پرداخت صدقات ۵۱۵ میلیون تومان درسال گذشته به نیازمندان کمک کردند.
مدیر کل کمیته امداداستان کردستان بیان کرد:این صدقات در حوزه حمایت و سلامت، فرهنگی، حوزه مسکن و در حوزه تعامل با خیریه‌ها هزینه شده است.
 شیخی زاده، کمک به درمان و بهداشت مددجویان، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، پرداخت وام‌های ضروری به نیازمندان، پرداخت کمک‌های موردی، کمک به تحصیل دانشجویان، ذانش آموزان نیازمند، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند و کمک به تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان در سرفصل حمایت و سلامت هزینه شده است.
 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، میزان هزینه کرد حوزه فرهنگی را ۶۱ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان کمک صرف تامین هزینه‌های ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، اردویی و تربیتی به مددجویان شده است.
 وی با اشاره به اینکه تامین مسکن مددجویان شهری وروستایی اولویت اول این نهاد در سال جاری است، گفت:در بحث مسکن مددجویان روستایی تفاهم نامه‌ای بین کمیته امدادو بنیاد مسکن منعقد شده است که ۱۰ هزار واحد در ۱۴ استان کشور برای مددجویان احداث می‌شود.
وی بیان کرد: سهم استان کردستان از این واحد‌ها یک هزار واحد است که در شهر‌های سقز، دیواندره، سنندج، بیجار وقروه هفته آینده آماده احداث می‌شود.
وی گفت:بر اساس این تفاهم نامه ۳۵ میلیون تومان اعتبار برای هر واحد با متراژ ۵۰ متر مربع پیش بینی شده است.
شیخی زاده از این میزان اعتبار ۴ میلیون آورده مددجو، ۳ میلیون تومان بنیاد برکت، ۵ میلیون تومان سپاه و ۲۳ میلیون تومان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

شیخی زاده، با بیان اینکه صددرصد کمک‌های جمع‌آوری‌شده صرف کمک به نیازمندان این استان و شهرستان محل جمع‌آوری خواهد شد، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد در سطح این استان بهره‌مند هستند که در کنار خدمات این نهاد، مشارکت و کمک‌های خیران می‌تواند در رفع مشکلات مختلف نیازمندان مؤثر باشد.

 مدیر کل کمیته امداد کردستان همچنین گفت: کمک‌های حامیان مستقیما به حساب ایتام واریز می‌شود و کمیته امداد فقط وظیفه نظارتی داشته نحوه هزینه کرد آن را مدیریت می‌کند.
وی ضمن اشاره به سفر مهندس فتاح به استان کردستان در سال گذشته گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مسکن، جهیزیه، درمان و کمک‌معیشت به تعدادی از مددجویان ره‌آورد این سفر بود.
انتهای پیام/م

پرداخت صدقات ۵۱۵ میلیون تومان درسال گذشته به نیازمندان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.