فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در ۴ ماه نخست امسال جرایم رایانه‌ای در استان ۸۵ درصد بیشتر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ سردار محمودی فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران افزود: با وجودگوشزد کردن خطرات فضای مجازی به مردم، جرایم سایبری و رایانه‌ای در استان ۸۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته سردار محمودی، در این زمینه کشف جرایمی مانند برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و مزاحمت‌های رایانه‌ای ۳۷ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به جرایم خشن هم گفت: در چهار ماه نخست امسال قتل ۹ درصد، سرقت به عنف ۱۱ درصد و تجاوز به عنف هم ۶۷ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: همچنین در این مدت کشف مواد مخدر ۷۸ درصد، کشف سوخت ۳۰ درصد، سرقت ۱۱ درصد، دستگیری سارقان ۱۸ درصد، دستگیری در زمینه جرایم مالی ۲۰۰ درصد و دستگیری در امور امنیتی و شرارت هم حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

سردار محمودی گفت: در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۹۳ میلیون خودرو در محور‌های استان تردد کردند که ۹ و ۸ دهم درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به اجرای ۵۹ طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در این طرح اقلام قاچاق مانند سیگار، لباس، دارو و لوازم یدکی خودرو کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان به کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده در استان گفت: این لوازم در کارگاه بتن سازی احتکار شده بود که به زودی اطلاعات آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: قزوین از لحاظ تعداد وقوع سرقت در رتبه ۲۳ کشوری قرار دارد که این امر حاکی از مهار مناسب جرم سرقت در استان است.

سردارمحمودی اضافه کرد: به لحاظ فراوانی تعداد وقوع نزاع و درگیری و تعداد تصادفات هم قزوین رتبه ۳۲ کشوری را دارد.

انتهای پیام/

نشست خبری نیروی انتظامی قزوین

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.