هشدار هواشناسی مازندران به شهروندان / سیلاب در راه مازندران

هواشناسی مازندران از احتمال وقوع سیلاب در مناق کوهستانی استان خبر داد.

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه و خروجی مدل‌های هواشناسی از امشب با شکل گیری جریانات شمالی از سمت غرب استان شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روز‌های روز‌های جمعه و شنبه ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه هوای استان خنک‌تر می‌شود، افزود: دمای هوا با تقویت جریانات خنک در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۵ و در ارتفاعات تا ۱۰ درجه کاهش یافت.

اسدی گفت: در این مدت شاهد بارش‌های متناوب و رگباری باران و رعدوبرق و احتمال جاری شدن روان آب‌ها در مناطق کوهستانی و معابر درون شهری استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: با توجه به وقوع بارش رگباری بالاآمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دریای خزر در این مدت مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: دریا در این مدت برای شنا و تردد قایق‌های تفریحی مناسب نیست.

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: شهروندان مازندرانی و مسافران شمال امروز و روز‌های ۱۹ و ۲۰ مردادماه از برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی سیل گیر خودداری کنند.

وی از همه نیرو‌های امدادی و خدماتی خواست: با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

انتهای پیام/آ


هواشناسی مازندران درباره آبگرفتگی معابر هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار