نجان جان بیماران سکته حاد قلبی شرق تهران/ بیمارستان امام حسین(ع) ۲۴ ساعته شد

بيمارستان امام حسین(ع) علوم پزشکی شهیدبهشتى، شبانه روزى و در تمام هفته به بيماران سكته قلبى خدمت رسانى مى كند.

نجان جان بیماران سکته حاد قلبی شرق تهران/ بیمارستان امام حسین(ع) ۲۴ ساعته شدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ابتدای مردادماه سال جاری، مردم ساکن در منطقه شرق تهران با جمعیتی بالغ بر ۲/۵ میلیون نفر به یک سرویس پزشکی ویژه دسترسی پیدا کردند.

با راه اندازی primary angioplasty در بیمارستان امام حسین (ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماران دچار سکته حاد قلبی در صورتی که در شش ساعت اول شروع درد قفسه سینه مراجعه کنند، در تمامی ساعات شبانه روز (۲۴ ساعته) و در ۷ روز هفته بلافاصله به بخش آنژیوگرافی منتقل شده و به روش آنژیوپلاستی رگ کرونر قلبی بسته شده باز می‌شود و عضله قلب نجات می‌یابد.

این روش مدرن‌ترین و موثرترین درمان سکته حاد قلبی است و فقط در برخی از کشور‌ها مردم به این خدمت دسترسی دارند.

تجهیز  ۲۰۰ آمبولانس تهران به نوار قلب پرتابل

اورژانس تهران با در اختیار داشتن ۲۰۰ آمبولانس مجهز به نوار قلب پرتابل با قابلیت اتصال اطلاعات به دیسپچ به دنبال تماس، بر بالین بیمار حاضر شده و اقدام به گرفتن نوار قلب از بیمار دچار درد قفسه سینه می‌کند که بلافاصله این نوار از طریق شبکه مخابراتی به مرکز دیسپچینگ اورژانس تهران منتقل شده و توسط متخصص قلب مقیم به صورت ۲۴ ساعته کنترل می‌شود.

در صورتی که تشخیص سکته حاد قلبی تأیید شود فوراً بیمار از محل به اولین بیمارستان ۲۴۷ منتقل می‌شود تا رگ کرونر مسدود شده باز شود.

از ابتدای مردادماه تا کنون با این روش، یازده بیمار نجات یافته اند.

 شرق شهر و استان تهران جمعیت انبوه و متراکمی دارد و بیمارستان امام حسین (ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز اصلی پذیرش بیماران اورژانسی و حوادث در این منطقه است.

مردم ساکن در منطقه شرق تهران، در صورتی که دچار درد قفسه سینه ناگهانی شوند، لازم است بلافاصله با تلفن ۱۱۵ اورژانس تهران تماس بگیرند یا در اسرع وقت به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) واقع در خیابان شهید مدنی مراجعه کنند.

باید توجه شود که مهمترین عامل در نجات به موقع جان بیمار سکته قلبی، مراجعه سریع به اورژانس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار