تصویب لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس

مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از این ۸ منطقه، بوشهر با داشتن ظرفیت‌های بالا بهترین گزینه برای ایجاد بندرآزاد تجاری است.

تصویب لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید غلامی باغی صبح امروز در بررسی فعالیت‌های تجاری و بازرگانی استان بوشهر، حمایت از تولید را یکی از اولویت‌های و ماموریت‌های مهم حوزه اقتصاد دانست و اظهار داشت: مبارزه با قاچاق از برنامه‌های مهم کشور است که در این راستا مجلس از تمام ظرفیت خودش در این عرصه بهره می‌برد.

وی، با بیان اینکه قانون‌گذاری و نظارت از سیاست‌های مجلس است تصریح کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در سال ۱۳۹۲ تصویب و سال ۹۴ بیش از ۶۰ مورد آن اصلاح شد و اکنون لایحه دولت برای اصلاح بند‌هایی دیگر از این قانون در حال انجام است.

مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت تحقیق و تفحص مجلس نظارت بر اساس قانون انجام می‌دهد گفت: این هیئت در طول سال برنامه‌های مختلف نظارتی اعم از بازدید و بررسی‌های میدانی از نقاط مختلف کشور انجام می‌دهد.

غلامی باغی، ظرفیت استان بوشهر در عرصه اقتصاد و تجارت دریایی را بسیار مهم دانست و با اشاره به تصویب لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بوشهر دارای زیرساخت‌های لازم در بخش راه‌های مواصلاتی، بندری، گمرکی، بنادر، پسکرانه بندری و دیگر عرصه‌ها و بهترین گزینه برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است.

وی، با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری برای فعالیت تولیدی و سرمایه‌گذاری است گفت: جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تولید و صادرات از اهداف مهم بنادر آزاد تجاری است که اکنون کلیات لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است.

مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امکان تفکیک مناطق در لایحه منطقه آزاد تجاری دولت در ۸ منطقه برای اولویت بندی مناطق وجود ندارد که تفکیک آن‌ها برای تصویب می‌تواند راهکار اساسی باشد.

انتهای پیام/م

بندر بوشهر بهترین گزینه برای تبدیل به بندر آزاد تجاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.