گروه ناخالص به ظاهر ملی در استادیوم‌های فوتبال!

گروه‌های فعال و ضد ایرانی این روز‌ها روی سکو‌های فوتبال را امن‌تر از هر جایی برای اوباش گری انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی های لیگ برتر فوتبال در هفته سوم زمانی به اوج حساسیت رسید که استقلال  در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم فوتبال پر طرفدار تراکتور سازی تبریز بود.

در این دیدار سوای از درگیر های لفظی هواداران واقعی فوتبال که بیشتر کری های فوتبالی بود برخی اتفاقات نام و نشانی از ورزش در آن دیده نمی شد و افرادی با نیت قبلی در راستای اوباشگری و اغتشاش در ورزشگاه حاضر شدند و هدفشان فقط التهاب غیر ورزشی روی سکو های استادیوم بود.

در بازی های گذشته سال های قبل هم شاهد این اتفاقات بودیم و البته در راستای جلوگیری از این وقایع و عوامل بازدارنده تمهیدی در نظر گرفته نشد تا در فضای این روز های کشور که درگیر مسائل اقتصادی است افرادی به عنوان گروه های ناخالص ملی روی سکو ها جو فوتبال را مسموم کنند.

عجیب است که در این مواقع با وجود گیت های ورودی و خروجی ورزشگاه و امکانات  نظارتی در تهران و شهرستان  هنوز نظارت کافی برای فیلتر کردن حضور این افراد غیر فوتبالی که قصدشان ضربه زدن به وحدت ملی است،وجود ندارد.

این افراد با مسموم کردن سکوهای ورزشگاه افرادی را که برای دیدن یک فوتبال سالم به ورزشگاه آمدند را در تنگنا قرار دادند تا جایی که برخی  تماشادگران واقعی فوتبال وقتی این اقدامات را دیدند عطای دیدن بازی را به لقایش بخشیدند.

سلاح این افراد در استادیوم ها با توجه به حساسیت هواداران تیم های پر طرفدار فوتبال روی سکو ها در قالب رنگ پیراهن تیم های فوتبال است و  شعارهای قومیتی  حربه آنها برای التهاب سکو هاست و عنقریب است این روال به دعوای فوتبالی در استان های دیگر سرایت کند.

رنگ قومیتی دادن به تیم های فوتبال روی سکو ها با هدف نفاق برای ساده ترین و کم سن و سال ترین تماشاگران هم روشن است و احتیاجی به توضیح ندارد.

توهین به شعور مردم فوتبالدوست با حربه های آشوبگری و وحشی گری روی سکو ها برای همه روشن است و البته فرهنگ سازی نیاز مبرم فوتبال این روز ها است و باید خود هواداران سره را از ناسره جدا کنند و عوامل نظارتی نیز برای ورود تماشاگر نماها باید قدری فعال تر و بهتر عمل کند.

شاید ساده ترین و امن ترین راه برای رسیدن به اهداف پلید این افراد حضور در ورزشگاه هاست تحریک تماشاگران متعصب از شعار های فوتبالی به تنش های قومیتی یک سوء استفاده کثیف و غیر اخلاقی است که برای دشمنان ایران عجیب نیست و بارها از این روش به سمت اهداف خود رفتند که هر بار هم نادکام ماندند.

هوشیاری لیدرهای و مسئولان فرهنگی باشگاه ها می تواند این اقدام را در نطفه خفه کند و فوتبال را همان طور که هست نشان دهد.

این پدیده قبل از اینکه مزمن شود باید درمان و جلوگیری شود در غیر اینصورت فوتبالِ آلوده باید بساط خود را جمع کند و در اینصورت بساط خیلی از مدعیان ترویج فرهنگ و ادب روی سکو ها برچیده خواهد شد چرا که اتحاد و وحدت ایرانی فراتر از قومیت هایی است که این روز ها در هجوم ناخالص  ملی به فوتبال قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید:

استقلال خوزستان و خلیل زاده جریمه و محروم می‌شوند

حواشی پیش از دیدار تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز


انتهای پیام/

درگیری هواداران تیم های استقلال و تراکتورسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
آخرین اخبار