فرماندار میاندوآب مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از پتانسیل سمن‌ها در پیشگیری از اعتیاد

فرماندار میاندوآب گفت:برای افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در خصوص معضل اعتیاد باید از پتانسیل‌ سازمان‌های مردم نهاد بهره برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ناصر امیری، معاون استاندار و فرماندار ویژه‌ی شهرستان میاندوآب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب که در سالن جلسات فرمانداری میاندوآب برگزار ش. با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد یک موضوع دائمی است گفت: همه باید در رابطه با پیشگیری و مقابله با سوء مصرف مواد مخدر احساس مسئولیت کرده و نباید غفلت داشته باشند.
امیری هم چنین با تاکید بر ارتقاء سطح آگاهی و هوشیاری خانواده‌ها نسبت به معضل اعتیاد گفت: در این زمینه باید از پتانسیل‌های موجود علی الخصوص سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد، سمن‌ها در این زمینه می‌توانند نقشی اساسی ایفاء کنند لذا باید حمایت‌های لازم معنوی را از سمن‌ها داشته باشیم.
فرماندار میاندوآب با تاکید بر برنامه ریزی برای مبارزه با اعتیاد، گفت: فعال کردن مراکز مشاوره‌ای خصوصا در اداراتی که در این زمینه نقش اساسی دارند، مانند آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ورزش و جوانان، امور بانوان و سایرادارات و نهاد‌های مختلف ضرورت دارد.
وی با اشاره به اهمیت ورزش در مقابله با پدیده شوم اعتیاد، افزود: توسعه فضا‌های ورزشی و اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی – فرهنگی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان به ویژه در مناطق محروم در جلوگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت است، لذا جا دارد از تلاش‌های اداره ورزش و جوانان در این زمینه قدردانی لازم به عمل آید چراکه در اکثر ایام هفته برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و تفریحی در نقاط مختلف شهر اجرا می‌کنند.
وی افزود: اخیراً در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از قول معاون محترم مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور احداث ۴ اردوگاه با ظرفیت یک هزار نفر در مناطق مختلف کشور با هدف ساماندهی معتادان متجاهر و هدایت این افراد به سوی ترک اعتیاد و اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت آماده سازی زیرساخت‌های لازم یکی از این اردوگاه‌ها در شهرستان میاندوآب راه اندازی خواهد شد لذا در این زمینه ادارات ذیربط بررسی‌های لازم را به عمل آورند و جهت پیگیری‌های لازم نتیجه را به فرمانداری اعلام نمایند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
وی در خاتمه جلسه از زحمات تمامی اعضای شورا در برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر قدردانی نمود.
انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه پیشگیری از اعتیاد در فرمانداری میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.