سرپرست میراث فرهنگی اردبیل:

پیست اسکی در خلخال احداث می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث پیست اسکی و تله کابین در اندبیل خلخال خبر داد.

نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت:پیست اسکی و تله کابین در اندبیل  در خلخال احداث می شود.

فلاحی با اشاره به اینکه تمامی مجوزهای لازم جهت اجرای این پروژه صادر شده است، اضافه کرد: این پروژه در راستای فعال سازی گردشگری در فصل زمستان اجرا می شود و در نظر داریم به غیر از پیست اسکی آلوارس، چهار پیست اسکی دیگر نیز احداث شود.

وی به اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار جهت تقویت و اجرای زیرساخت های پروژه گردشگری بام خلخال اشاره کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به روند مطلوب مرمت موزه خلخال ابراز امیدواری کرد: این پروژه نیز در هفته دولت به بهره برداری رسیده و اشیا تاریخی خلخال در این موزه به نمایش گذاشته شود.

فلاحی همچنین به احداث پل معلق در منطقه گردشگری ازنا و خلخال نیز اشاره و تاکید کرد: این پل با 100 متر ارتفاع و 450 متر طول بزرگ ترین و بلند ترین پل معلق خاورمیانه و جزو سه پل بلند دنیا خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این پروژه علاوه بر پل معلق، زیپ لاین، مجموعه اقامتی و مجموعه تفریحی احداث می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در فاز نخست هزینه کرد بخش خصوصی برای احداث این پل 12 میلیارد تومان است، ادامه داد: به منظور تکمیل پروژه 42 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این پروژه می تواند برای 80 نفر اشتغال زایی به همراه داشته باشد.

فلاحی متذکر شد: با توجه به اینکه گردشگران خلخال بیشتر از استان گیلان و گردشگران مشکین شهر از استان آذربایجان شرقی به این دو شهرستان سفر می کنند، احداث پل معلقی در شهرستان خلخال منجر به هم افزایی خدمات پل معلق مشکین شهر شده و رقابت سازنده در بین تاسیسات گردشگری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان خلخال به دلیل جاذبه ها و قابلیت های متعدد طبیعی، طرح های بوم گردی نیز مورد استقبال است و با توجه به اجرای برخی اقدامات این حوزه از گردشگری نیز رونق قابل توجهی به دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اداره کل آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است و در کمترین زمان موافقت اصولی طرح ها صادر می شود.

انتهای پیام/ح

احداث پل معلق در منطقه گردشگری ازناو خلخال

برچسب ها: پیست اسکی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.