کلاهبرداری از طریق فروش بازی آنلاین

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به شهروندان در خصوص کلاهبرداری از فروش بازی های رایانه ای آنلاین هشدار داد.

علی کریمی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت  : به تازگی نوجوان کرمانشاهی با در دست داشتن حکم قضائی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرده که از طریق شبکه های اجتماعی با شخصی آشنا شده و مبلغ 2میلیون ریال جهت خرید بازی آنلاین به حساب وی واریز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرد شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که پس از وایز وجه، هرچه با فروشنده تماس گرفته وی پاسخگو نبوده است، از این رو موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ کریمی ادامه داد: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازجویی‌های صورت گرفته وی در مواجهه با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف و هدفش از این انجام این کار را منفعت مالی عنوان کرد.

وی همچنین به نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران بازی‌های انلاین هستند توصیه کرد: در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل بگیرید و سریعا تمامی مشخصات را تغییر دهید.

سرهنگ کریمی گفت: پس از تغییر رمز، اکانت را در گوشی خود سینک کنید و بازی را در تلفن همراه خود اجرا و پس از راه اندازی اکانت بازی، از بازی خارج شوید و وارد Google Setting شوید.

انتهای پیام/د

هشدارهای نیروی انتظامی در برخورد با جرایم آنلاین

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.