برگزاری همایش دفاتر خدمات الکترونیکی در مازندران

دومین همایش دفاتر خدمات الکترونیکی با حضور سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قوه قضاییه در مازندران برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی کریمی مله معاون فناوری و آمار دادگستری مازندران با بیان اینکه دومین همایش دفاتر خدمات الکترونیکی با حضور سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قوه قضاییه در مازندران برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری همایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برطرف کردن مشکلات دفاتر در اجرای برنامه های کلان قوه قضاییه است.

وی افزود: ۲۵ دفتر خدمات الکترونیکی قضایی فعال در مازندران پارسال مورد بازرسی قرار گرفتند.

 کریمی مله گفت: در مازندران ۳۴ دفتر خدمات قضایی فعال وجود دارد و ۶ دفتر خدمات قضایی نیز در مرحله تهیه امکانات و افتتاح و ۱۸ دفتر نیز در حال انتخاب مکان است، بطوری که باید در سال ۹۷ تعداد ۵۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال باشد.

 معاون فناوری و آمار دادگستری مازندران به برخی از مشکلات دفتر خدمات قضایی اشاره کرد و افزود: بیشترین مشکلات دفتر خدمات الکترونیکی قضایی، ثبت دادخواست های شورای حل اختلاف می باشد بطوری که تعدادی از ساختمان های شورای حل اختلاف استیجاری و دور از بدنه دادگستری بوده و به سامانه سمپ وصل نیستند.

وی گفت: طبق آمار صورت گرفته پرونده های حکمی وارد شورا حل اختلاف در تیرماه سال ۹۷ به طور میانگین بیش از 2 هزار و ۴۳۷ پرونده بوده که باید در دفتر خدمات سرویس بگیرد که با مشاهده به این موضوع امید است این امر نیز مرتفع شود.

معاون آمار و فناوری دادگستری مازندران افزود: در مازندران ۸۸ مدیر دفتر خدمات الکترونیکی قضایی پذیرفته شده نهایی وجود دارد که در اولویت قرار گرفته ‌اند ۳۴ نفر فعال ۶ نفر ذخیره و ۱۸ نفر پایه کار قرار دارند.

وی به موضوع ثبت ثنا و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: توانستیم با همکاری، همدلی همکاران قضایی در استان و همچنین خدمات الکترونیک قضایی و پشتیبانی و راهکار‌های رئیس کل دادگستری مازندران نسبت به سال قبل در اجرای ثبت ثنا پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۶۱ هزارو ۸۹۵ نفرثبت ثنا انجام داده اند از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۳۰۶ نفردر دفاتر خدمات قضایی ثبت ثنا انجام دادند.

انتهای پیام/ م

همایشی برای اجرای خدمات الکترونیکی در دادگستری مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار