استاندار آذربایجان شرقی ؛

پیش‌گیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی ،بر پیش‌بینی و پیش‌گیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها تاکید کرد.

ضرورت پیش‌گیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ،در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی گفت: ستادبازار در تعیین قیمتها اختیاراتی ندارد بلکه وظیفه این ستاد، کنترل بازار و جلوگیری از احتکار است.


وی افزود: باید نتایج پرونده های احتکار با رسیدگی قضایی دقیق و سریع، برای افکار عمومی اعلام شود تا اثر کشف آن ایجاد آرامش در جامعه باشد.


استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که قیمت‌گذاری 25 قلم کالای اساسی با ارز 4200 است افزود: قیمت بقیه کالاها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.


خدابخش تاکید کرد در شرایط جنگ اقتصادی ، واردات برخی کالاهای اساسی نباید با مشکل مواجه شود و گمرک سخت گیری کند .


وی خواستار ارائه پیش‌بینی سه ماهه واحدهای تولیدی از نیازهای خود برای واردات شد و تصریح کرد: در این استان به اندازه کافی بخش خصوصی توانمند داریم که برخی از کالاهای وارداتی را در داخل تولید کنیم و نیازی به واردات نداشته باشیم.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که 230 کارخانه تولیدی هم در استان از مواد اولیه پتروشیمی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: این واحدها باید مواد اولیه خود را از بورس خریداری کنند، اما کارخانجات کوچک توان خرید را ندارند و دلال‌ها هم بازار این مجموعه را بر هم زده‌اند.


حسین نجاتی با اشاره به اینکه موضوع جلوگیری از احتکار و ضرورت قیمت‌گذاری کالاها باید با تولیدکنندگان مطرح شود تا همکاری‌ها افزایش یابد گفت: با افزایش نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفان باید مردم امیدوار شوند و نتایج را ملموس ببینند.


مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی هم به تشدید نظارت بر بازار به ویژه نظارت بر فروش و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: در یک ماه اخیر 271 اکیپ این اداره کل ، 3390 مورد بازرسی از نحوه عرضه و قیمت کالاها انجام دادیم.


احد یوزباشی با بیان این‌که گزارشات صدا‌وسیما ‌در سطح ملی و استانی با پوشش خوب مبارزه با احتکار و افزایش نظارت، بازتاب مناسبی در بین مردم داشت، افزود: پس از انتشار گزارش مبارزه با احتکار در رسانه‌ها، تماس های مردمی 500 درصد افزایش یافت و گزارشاتی از احتکار در انبارها و منازل در دست بررسی است.


معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گفت در دو هفته اخیر 10 پرونده بزرگ احتکار شامل برنج، حبوبات، روغن، موتور آسانسور، لوازم خانگی و میلگرد با رقم 100 میلیارد تومان کشف شد که در ثبات بازار اثرگذار بود.


اسماعیل عطاپور با بیان اینکه این کالاها با ارز دولتی وارد کشور شده است، افزود: برخی از کالاها احتکار شده بود و برخی نیز علی‌رغم وارد کردن با نرخ ارز دولتی، با ارز آزاد عرضه می شد که به دلیل گران فروشی با متخلفان برخورد شد.


علیار راستگو فرماندار تبریز نیز با اشاره به این‌که باید برای افزایش تامین گوشت مورد نیاز مردم تمهیدات لازم اتخاذ شود، ادامه داد: باید همزمان با توزیع گوشت گرم وارداتی ، با افزایش تولید گوشت قرمز، بازار را کنترل کنیم.

 

انتها ی پیام/

 

ضرورت پیش‌گیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها

برچسب ها: بازار ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.