مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ارتقا می‌یابد

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از ارتقاء مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی این استان به پارک علم و فناوری تخصصی حوزه کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی درنشست خبری به مناسبت سی وهشتمین سالگردتاسیس جهاد دانشگاهی با خبرنگاران با اشاره به اینکه این ارگان رتبه سوم کشوری در زمینه کارآفرینی را به خوداختصاص داده است گفت: آغاز فعالیت‌های علمی پژوهشی در این نهاد پرثمر بوده و۸۰ درصد منابع آن از مراکز پژوهشی وآموزشی وحداکثر کمک دولت ۲۰ درصد می‌باشد.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۵۷ طرح در این حوزه به انجام رسیده که ۳۰ طرح آن متعلق به سال گذشته است افزود: شش دستاورد مهم در سال ۹۷حاصل آمد که تولید سوپر جذب گیاهی ارگانیک، تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تولید سوخت به بیو دیزل از جمله آن ها است.

عاقلی گفت:با راه اندازی مرکز کشت بافت در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در حقیقت این مجموعه به یک رویان گیاهی در کشور مبدل شده که درشمالغرب نمونه بوده و مرکز مورد مراجعه بسیاری از دست اندرکاران حوزه کشاورزی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به بحران خشکی دریاچه ارومیه به برشماری فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این حوزه پرداخت و گفت: کاشت محصول پر آب بری همچون چغندرقند در تضاد با برنامه‌های احیا دریاچه ارومیه در این حوضه است بنابراین جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با همکاری استانداری آذربایجان غربی و ستاد احیا دریاچه ارومیه کار کشت گیاهان دارویی در ۹ شهر به عنوان کشت جایگزین را آغاز کرده است.
 
وی با اشاره به کشت گیاهان کم آب بر گفت:مرزنجوش، گل محمدی، اسطوخودوس، گل مریم، آویشن باغی، گل راعی گیاهان دارویی کم آبر قابل کشت درحوضه دریاچه ارومیه هستند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به دستاورد‌های فرهنگی این نهاد در آذربایجان غربی، بخش انتشارات جهاد دانشگاهی را حائز برترین رتبه استانی در سال‌های اخیر ارزیابی کرد و گفت: چاپ یا تجدید چاپ ۱۷ عنوان کتاب در این حوزه در کنار بهره مندی ۱۳هزار نفرساعت از برنامه‌های فرهنگی در ۱۱ مرکز جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی است.
 
عاقلی از ارتقاء مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به پارک علم و فناوری تخصصی حوزه کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از ۲۶شرکت دانش بنیان، واحد و هسته فناور مستقر در این مرکز ۸ شرکت به چرخه بازار کار معرفی شده‌اند و در صورت کسب مجوز‌های لازم به زودی قابلیت‌های جدیدی از جمله فضای فیزیکی بزرگتر به این مجموعه برای تبدیل شدن به پارک علم و  فناوری کشاورزی افزوده خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
 

رتبه سوم کشوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی درزمینه کارآفرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.