احمدی‌لاشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هیئت رئیسه مجلس اجازه تکرار حواشی استیضاح ربیعی را ندهد

نماینده نوشهر گفت: قطعا رئیس مجلس با فراکسیون‌ها نشست‌هایی را خواهد داشت تا حواشی استیضاح ربیعی در مجلس تکرار نشود.

یقاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نباید ماجرا‌هایی که در جلسه استیضاح علی ربیعی رخ داد بار دیگر در مجلس تکرار شود، اظهار کرد: در مجلس قبل به خاطر دارم زمانی که آقای شیخ‌الاسلامی وزیر وقت تعاون و رفاه اجتماعی استیضاح شد، آن روز هم که رئیس جمهور وقت برای دفاع از وزیرش به مجلس آمده بود، روز خوبی در مجلس رقم نخورد.

وی متذکر شد: در آن جلسه هم افراد فقط یکدیگر را متهم کردند و این اتفاق ناخوشایند در جلسه استیضاح ربیعی هم تکرار شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان اینکه رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا حق نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: مشکل اصلی سبک و سیاقی بود که در این جلسه استیضاح وجود داشت و متأسفانه بسیاری از افراد اخلاق را رعایت نکردند.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه جایگاه و شأن مجلس بالاتر از این مسائل است و نباید اجازه داد این حواشی در خانه ملت ایجاد شود، گفت: قانون اساسی اختیارات ویژه‌ای را به نمایندگان مجلس داده است و آنان می‌توانند بر عملکرد مسئولان اجرایی کشور نظارت کنند.

وی افزود: در جلسات استیضاح، نمایندگان مجلس و دولت باید بر اساس سوالات صحبت کنند و به صورت کارشناسی مسائل را مطرح کنند و اینکه برخی افراد مجلس را دادگاه بدانند و یکدیگر را متهم کنند، کار درستی نیست.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه نباید اینگونه مسائل بار دیگر در مجلس تکرار شود و باز هم شاهد این وقایع تلخ در خانه ملت باشیم، تصریح کرد: قطعا رئیس مجلس با فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس نشست‌هایی را خواهد داشت تا مشکلاتی را که در جلسه استیضاح ربیعی رخ داد، ترمیم کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس اظهار کرد: از آنجایی که سوال از رئیس جمهور و همچنین استیضاح چندتن دیگر از وزرا را در پیش داریم، ضرورت دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا دیگر در این جلسات نظم مجلس و شأن افراد حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار