توزیع مستمر اقلام تنظیم بازار در مناطق محروم

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار افزایش و توزیع مستمر اقلام تنظیم بازار در سطح استان و خصوصا مناطق محروم شهر کرمانشاه شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  محسن دارابی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که امروز (21 مرداد) برگزار شد با اشاره به شروع توزیع برخی اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای تنظیم بازار، اظهار کرد: توزیع اقلام باید بگونه‌ای صورت بگیرد که بیشتر در اختیار اقشار ضعیف جامعه باشد.

وی از توزیع این اقلام در ادارات و دستگاه‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: کارکنان ادارات به هر شکلی که باشد می‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار افزایش تعداد مراکز عرضه اقلام تنظیم بازار شد و تاکید کرد: شیوه توزیع نباید بگونه‌ای باشد که ازدحام و شلوغی ایجاد کند و باعث ایجاد جو روانی بین مردم شود که فکر کنند کمبودی در اقلام اساسی داریم.

دارابی گفت: اولویت توزیع نیز باید با اقلامی مانند برنج، گوشت قرمز، مرغ منجمد، شکر و ... باشد.

وی درباره توزیع گوشت قرمز گرم نیز خواستار تلاش مسئولین مربوطه برای جذب سهمیه بیشتر برای استان شد و عنوان کرد: باید در محل نمایشگاه کرمانشاه(انتهای پارک شاهد)، از فردا (22 مرداد) غرفه تنظیم بازار در نظر گرفته شده و گوشت منجمد موجود در انبارهای استان در این نمایشگاه توزیع شود.

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به موضوع آهن و بالا رفتن قیمت آن داشت و یادآوری کرد: نیاز آهن استان خصوصا در مناطق زلزله زده باید هرطور شده تامین شود.

به گفته این مسئول، تامین حدود پنج هزار تن آهن می‌تواند در شرایط کنونی بازار را تنظیم و قیمت‌ها را تعدیل کند که باید نسبت به تهیه این میزان آهن در استان یا از طریق بورس یا از طریق واحدهای تولیدی اقدام شود.

عباس سجادی راد معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از افزایش قیمت اکثر کالاهای اساسی استان نسبت به سال گذشته و حتی یک ماه قبل خبر داد و افزود: این افزایش قیمت‌ها در کالاهایی مانند برنج خارجی، برنج ایرانی، شیر خام، محصولات لبنی، میوه و صیفی‌جات، تخم مرغ، شکر، روغن، لاستیک، آهن آلات و ... صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: البته در اکثر موارد افزایش قیمت‌هایی که در کرمانشاه داشتیم از میانگین کشور پایین‌تر بوده است.

سجادی یکی از مهمترین موارد افزایش قیمت را مربوط به تخم مرغ دانست که قیمت آن به دانه‌ای 700 تا 750 تومان رسیده و ادامه داد: افزایش قیمتی که در شکر داشتیم ناشی از کمبود موجودی نیست، زیرا نزدیک به 20 هزار تن موجودی شکر در استان داریم اما برخی کارخانجات مانند کارخانه بیستون شکر کافی در اختیار توزیع کنندگان قرار نمی‌دهند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر موجودی و تولید کالا نداریم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی واحدهای عمده‌فروشی و عرضه‌کنندگان عمده هستند که باعث محدودیت عرضه کالا به بازار می‌شوند.

سجادی درباره توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار نیز عنوان کرد: مشکل ما نداشتن مراکز عرضه مناسب است که باید چهار تا پنج مرکز مناسب مانند بازارچه میلاد داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ز

توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار