افزایش رشته های تحصیلی مراکز جامع علمی _ کاربردی

رئیس مرکز جامع علمی_کاربردی خراسان جنوبی گفت:۱۹ رشته به رشته‌های تحصیلی مراکز جامع علمی_ کاربردی خراسان جنوبی اضافه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛فورگی نژاد رئیس مرکز جامع علمی_کاربردی خراسان جنوبی گفت:۱۹ رشته به رشته‌های تحصیلی مراکز جامع علمی_ کاربردی خراسان جنوبی اضافه شد.

وی افزود:از این تعداد رشته اضافه شده، 12 رشته در مقطع کاردانی و 7 رشته در مقطع کارشناسی است که از مهر دانشجو می پذیرند.

فورگی نژاد گفت:با افزایش این رشته ها هم اکنون 77 رشته تحصیلی در مراکز جامع علمی-کاربردی خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد، 44 رشته در مقطع کاردانی و 33 رشته در مقطع کاشناسی است.

رئیس مرکز جامع علمی_کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه نام نویسی در رشته های کاردانی از فردا آغاز می شود،افزود:علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی از فعال بودن 15 مرکز جامع علمی _ کاربردی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت:با توجه به مصوبه شورای عالی اداری از این تعداد مراکز دولتی فعال قرار است 5 مرکز به بخش خصوصی واگذار شود که در دست بررسی است.

فورگی نژاد از پذیرش هزار و 300 دانشجو در مراکز جامع علمی -کاربردی استان در مهر امسال خبر داد و افزود:هم اکنون 2 هزار و 700 دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند که با افزایش دانشجویان مهر در مجموع حدود 4 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل خواهند کرد.

رئیس مرکز جامع علمی_کاربردی خراسان جنوبی اظهار کرد:هم اکنون مراکز جامع علمی ـ کاربردی شهرهای نهبندان، سرایان، قاین، بشرویه، فردوس، اسدیه و بیرجند فعال است .

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی_ کاربردی در حوزه کارآفرینی، فعالیت بیشتری نسبت به سایر دانشگاههای استان دارد،بیان کرد:این دانشگاه یک دانشگاه مهارتی است که مهارتهای لازم را برای رسیدن افراد جامعه به یک شغل مناسب آموزش می دهد.

انتهای پیام/غ

افزوده شدن ۱۹ رشته به رشته‌های مراکز جامع علمی_ کاربردی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار