مجلس در برخورد با لایحه‌های کشورهای دیگر، باید مستقل عمل کند

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با لایحه‌ی FATF گفت: مجلس می‌تواند به صورت مستقل برنامه‌ریزی کند و در این صورت دلیلی ندارد که لایحه‌هایی که با نظر کشورهای دیگر آماده شده، تصویب کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در حاشیه مراسم روز خبرنگار به میزبانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصویب لایحه‌یFATF اظهار کرد:شورای نگهبان یکی از موارد چهارگانه که مبارزه با پولشویی و کمک نکردن مالی به تروریسم بود را تصویب کرد.

وی با اشاره به نادرست بودن تعریف تروریسم از سوی استکبار جهانی عنوان کرد: این تعریف از نظر ما غیر قابل قبول است و به گفته‌ی نظر رهبر معظم انقلاب نباید قانونی که آن‌ها آماده و پخت‌و‌پز کرده اند، تصویب شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به تاکید دولت و جمعی از نمایندگان به چهار لایحه بیان کرد: این چهار لایحه مقدمه‌ای برای پذیرش FATF   و به نوعی خود تحریمی جدی برای نهادهای انقلابی مانند سپاه است.

نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: پذیرشFATF به معنای این است که تمام گردش مالی افراد حقیقی و حقوقی به صورت به روز، در اختیار استکبار جهانی قرار می‌‌گیرد که این واقعا جرم بزرگی است.

وی در مورد دور زدن تحریم‌ها عنوان کرد: بعضی از راه و روش‌های دور زدن تحریم‌ها در زمان جریانات مطرح شدن بحث چهار لایحه متاسفانه فاش شد و دستمان برای طرف مقابل باز شد.

موسوی لارگانی با اشاره به دیدار بعضی از همکاران مانند شمخانی و لاریجانی از رهبر اظهار کرد: در آن دیدار و صحبت‌های مطرح شده نتیجه بر موافقت رهبر در مورد چهار لایحه عنوان شد و رهبر تصویب این چهار لایحه را منوط به نظر مجلس شورای اسلامی دانستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با اف ای تی اف عنوان کرد: مجلس می‌تواند به صورت مستقل برنامه‌ریزی کند و در این صورت دلیلی ندارد که لایحه‌هایی که با نظر کشورهای دیگر آماده شده، تصویب کند.

مردم در فشار اقتصادی هستند اما عده‌ای به دنبال رفع حصر هستند

موسوی لارگانی با بیان کاهش فروش کالا اظهار کرد: اکثر فروشندگان ما به دلیل ترس و واهمه از اوضاع لحظه ای اقتصادی، محصولات خود را درانبار و مغازه ذخیره می کنند.

وی افزود:تولیدکنندگان نیز نگرانی‌هایی بابت هزینه واردات مواد اولیه دارند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود مشکلات و تحریم های ناجوانمردانه و مواجه با جنگ اقتصادی  افزود: متاسفانه هم و غم عده‌ای، برداشتن حصر و مذاکره مجدد با آمریکا شده است؛در حالی که مشکل مردم وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی، تورم خانمان سوز،درآمد کم و هزینه‌های سنگین است.

انتهای پیام /س

اظهار نظر نماینده مردم اصفهان در باره لایحه FATF

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.