آمار 25 تا 30درصدی طلاق ،آسیب اجتماعی گریبانگیر خانواده های کاشانی است

یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: آمار 25 تا 30درصدی طلاق در کاشان آسیب اجتماعی گریبانگیر بیشتر خانواده های کاشانی شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، داوود قاسم زادگان در همایش  پیوند ماندگار در کاشان اعتیاد و دخالت خانواده ها را از جمله عوامل اصلی طلاق در کاشان عنوان کرد و تصریح کرد: در شهری که ادعای استان شدن داریم بیش از70کلینیک زیر نظر وزارت بهداشت وجود دارد که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می کنند و این نشان دهنده این است که مسئولین و متولیان امر در این زمینه باید بیشتر فرهنگ سازی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقوله فرهنگ سازی مسئول و پاسخگو هستیم و هر فرد باید برای ترویج فرهنگ در شهر گام بر دارد افزود: با توجه به پیش رو بودن ماه محرم و ماه صفر و همچنین هزینه های هنگفتی که در این ایام صرف عزاداری می شود از روسا و مسئولین هئیات مذهبی خواست تا جهت دعوت از سخنرانان مراسم های عزاداری با مسئولین و کارشناسان فرهنگی مشورت کنند.

به گفته وی، با توجه به تغییرات و تحولات موجود در جامعه ، سطح شهر و هر محله از سخنرانان بخواهند تا در این زمینه برای شرکت کنندگان در اینگونه از مراسم ها به ارائه سخنرانی بپردازند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق ، بزهکاری ، فساد و اعتیاد را در تربیت عنوان کرد و اذعان داشت: خانواده ها باید ضمن داشتن صلاحیت های لازم و آشنایی با تغییرات جامعه و همچنین اصول تربیت فرزندان در زمینه تربیت کودکان به عنوان آینده سازان جامعه گام بردارند.

مدیر مرکز حوزه علمیه کاشان در پایان این همایش با مخاطب قرار دادن روسا و مسئولین هیئات مذهبی گفت: هیئات داری مسئولیت سنگینی است و همه شما در برابر وقت و عمر مردم در مراسم های عزاداری مسئول هستید.

حجت الاسلام منصور فرجی با تاکید بر اینکه نمی شود به اسم امام حسین(ع) هرخیمه ای را برپا و هر پرچمی را بلند کرد، از مسئولین و روسای هیئات مذهبی خواست با توجه به اجرای برنامه های متعدد سخنرانی در سال که بطور تقریبی 30 الی 35 هزار ساعت می باشد در زمینه آگاهی بخشی مردم پیرامون تحکیم بنیان خانواده، آسیب های اجتماعی موجود در سطح شهر و محلات و همچنین طلاق سعی و اهتمام جدی داشته باشند .

وی از شرکت کنندگان در این نشست هم اندیشی درخواست کرد تا جهت برنامه های های عزاداری هیئت خود از سخنرانانی دعوت کنند تابا مسائل و مشکلات شهر آشنایی کاملی را داشته باشند و مطالب را به صورت جامع برای مردم بیان کنند.

شایان ذکر است اولین همایش پیوند ماندگار از برنامه های نخستین جشنواره"پیوند ماندگار" با محوریت تحکیم بنیان خانواده با حضور روسای هیئات مذهبی و روحانیون در حسینیه قاسم بن الحسن(ع) محله سرپله برگزار شد.

گفتنی است، نخستین جشنواره"پیوند ماندگار" یکی از سری برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که با هدف تقویت و تحکیم بنیان خانواده و همچنین کاهش معضل طلاق در جامعه،به همت فرهنگ سرای مهر این سازمان با مشارکت اعضاء کمیته پیشگیری از طلاق شهرستان و سایر دستگاه، نهادها و حمایت بخش خصوصی ویژه مزدوجین از 20 لغایت 26 مرداد ماه در فرهنگ سرای مهر، سراهای محله و مساجد این شهر برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

برگزاری همایش  پیوند ماندگار در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.