آغاز ساخت و ساز مواکب اربعین حسینی با واگذاری زمین

رییس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان از آغاز ساخت و ساز مواکب اربعین حسینی در 2 مرز چذابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان با اشاره به واگذاری زمین به هیات های مردمی، در نزدیکی 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه بیان داشت: ساخت و ساز مواکب و مراکز پذیرایی برای اربعین حسینی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در مجموع برای ساخت 301 موکب مردمی در محل جدید استقرار مواکب در 3 کیلومتری مرز چذابه، مجوز صادر شده اذعان کرد: طی روزهای گذشته مقدمات ساخت و ساز مواکب با استفاده از نیروهای داوطلب و هدایای مردمی شروع شده است.

موسوی در ادامه افزود: همچنین در مرز شلمچه نیز عملیات احداث 300 موکب در مکان قدیم آغاز شده و تا پیش از ماه صفر مواکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده خواهند شد.

رییس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان اظهار داشت: محل استقرار مواکب مردمی دارای امکانات آب سالم و بهداشتی، فاضلاب، برق و روشنایی و جاده دسترسی هستند و همه امکانات مورد نیاز زائران در ایام اربعین حسینی توسط مردم و هیات های مذهبی تامین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 400 موکب بین راهی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه نیز توسط مردم در شهرها و روستاها به صورت خودجوش برپا می شوند تصریح کرد: از تجارب سال های گذشته برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی استفاده می کنیم.

حجت الاسلام موسوی گفت: برای استقرار 60 موکب خوزستان در شهرها و مسیرهای منتهی به کربلا و نجف در خاک عراق نیز برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: همه هزینه های آیین های اربعین حسینی در گذرگاه مرزی چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز و مرز شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر توسط مردم، هیات های مذهبی و واقفین تامین می شود و هیچ اعتبار دولتی در این خصوص استفاده نخواهد نشد.

انتهای پیام/گ

واگذاری زمین برای ساخت مواکب اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.