6 نکته طلایی که استرس را از شما دور می کند!

در مطلب زیر قصد داریم شما را با نکات مهم برای مقابله با استرس و نگرانی آشنا کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اين مطلب  زیر  برای رفع استرس و نگرانی نکاتی را به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید: 

پذیرفتن نگرانی
به خاطر داشته باشید که استرس تنها یک حس و پاسخ احساسی بدن است و شما باید آن را بپذیرید چرا که نپذیرفتن آن اغلب شرایط را حادتر می‌کند. پذیرفتن نگرانی به هیچ عنوان به معنای دوست داشتن این احساس منفی نیست بلکه با پذیرش واقعیت به بهتر شدن شرایط کمک می‌کنید و در واقع انگیزه شما برای بهبود حالتان و استفاده از تکنیک‌های درمانی بیشتر و واقعی تر می‌شود.


بیشتربخوانید : ۱۰ ترفند طلایی برای شناخت شخصیت درونی افراد


کنترل ذهن
تعدادی از حملات قلبی به دنبال ترس‌ها و رویدادهای استرس‌زا رخ می‌دهند. پس اجازه ندهید ذهنتان کنترل بدن شما را به عهده بگیرد بلکه شما با کنترل ذهن می‌توانید سلامت بدن خود را مدیریت کنید. زیر سوال بردن تفکرات منفی
زمانی که افراد دچار استرس می‌شوند با تفکرات عجیبی روبه‌رو می‌شوند که این تفکرات، استرس را تشدید می‌کنند. پس به خاطر داشته باشید که این حالت یک وضعیت فاجعه‌بار نیست و از خودتان سوالات زیر را بپرسید: آیا این نگرانی‌ها منطقی است؟ چقدر احتمال دارد این نگرانی‌ها در واقعیت اتفاق بیفتند؟ اگر اتفاق بدی هم رخ دهد تا چه حد ارزش نگران شدن دارد؟ آیا این اتفاق واقعا منفی است یا فقط تصور من اینگونه است؟

نه گفتن را یاد بگیرید
هیچکس نمی تواند همه را از خود راضی نگه دارید مگر اینکه زندگی خود را قربانی کند. هرچه بیشتر به مسائل بی اهمیت نه بگویید زمان بیشتری برای پرداختن به کارهای مهم تر به دست خواهید آورد.

لبخند بزنید
مطالعات نشان داده اند که لبخند زدن در کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد.

روی نکات مثبت تمرکز کنید
تفکر مثبت به معنی منتظر اتفاقات خوب بودن نیست بلکه به معنی پذیرش واقعیت و تلاش برای بهره برداری از آن به بهترین شکل است. مثبت اندیشی با دور کردن تفکرات منفی باعث کاهش استرس می شود.

سعی کنید مسائل را شخصی نکنید
رفتار و سخنان دیگران بازتابی از مسائل و مشکلات آنها بوده و ربطی به شخصیت شما ندارد. شخصی سازی مسائل علاوه بر تخریب روحیه باعث بد بینی شما نسبت به دیگران می شود.

منبع: پندارآنلاین

انتهای پیام/

 نکات مهم برای مقابله با استرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار